  • Data: 2010-08-04 22:07:49
    Temat: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-08-04 23:51, Student wrote:
    > Jakie są szanse na znalezienie pracy w branży, "programistycznej" bez
    > dyplomu wyższej uczelni ?

    Całkiem spore. W jednej z niedużych firm we Wrocku o niego nie pytają
    _nigdy_. Być może dlatego ze szefem grupy programistów jest osoba z
    wykształcenia hitoryk sztuki czy jakos tak ;)

    > że zaprosi mnie
    > chociaż na rozmowę kwalfikacyjną ...

    Jeśli pracodawca odsiewa ludzi na podstawie tylko papierków ze studiów to:

    a) to tępy marketoid z HH

    b) firma nie jest godna *twojej* uwagi

    > Słyszałem, że np. praca przy projektach, ukonczonych, chociazby
    > opensourcowych takich jak na sourceforge'u daje bardzo dużo, ale co z
    > tego skoro na razie nie mam dyplomu :(

    Trochę da. Może troche da probka swojego kodu. Napisz coś fajnego (pod
    profil firmy), żeby ładne było ale krótkie. To lepsze niż pare papierkow
    ze studiów. W końcu studia kończą *też* idioci i karierowicze.

    Niestety ostatecznym parametrem jest *doswiadczenie*. Jak już sie je ma
    reszta nie ma znaczenia ;)

    > Pewnie szanse są znikome, bo w dziale kadr każdej większej firmy pracują
    > ludzie po zarządzaniu etc. i oni mają własne procedury z góry co mają
    > robić ....

    Więc celuj w firmy gdzie rekrutacją zajmuje się bezposrednio zespół
    programistów. Jeśli się spodobasz to nikt w papiery nie będzie Ci zaglądał.

    Zam przykłady ludzi którzy nie dali rady zrobic mgr i maja tylko
    inż./lic. bo pracują w firmie i nie maja czasu na pierdoły. Niektórzy
    dla wlasnej satysfakcji dorabiają mgr na zaocznych, ale często bez
    żadnego przekonania w sens ogólny poza satysfakcją.