  • 11. Data: 2009-10-08 15:06:09
    Temat: Re: Prośba o przyjrzenie się raportowi SMART
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 08 Oct 2009 16:01:12 +0200, Mariusz napisał(a):

    > Generalnie należy przyjmować, że wartości Current, Worst i Threshold nie
    > są wyrażane w tych samych jednostkach co Data.
    > A nawet nie można przyjąć, że zmiana wartości Data spowoduje jakąkolwiek
    > widoczną zmianę w Current lub Worst.

    Aleś zamącił :) Ja myślałem że wie twórca speedfana.
    --
    Jacek

  • 12. Data: 2009-10-08 20:44:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Tak

    a probowałes zmieniac umiejscowienie dysku na tasmie?

    Henry Louis Mencken

  • 13. Data: 2009-10-08 21:17:46
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    vDon in news:hajadn$g51$1@news.onet.pl
    > Póki co obserwuj jak sytuacja będzie się rozwijać.
    [..........................]

    czy znasz/znacie www,gdzie jasno, dokladnie i ludzkim jezykiem :) opisano
    znaczenie poszczegolnych linii w tescie smart?

  • 14. Data: 2009-10-09 06:18:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 8 Oct 2009 20:44:08 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > a probowałes zmieniac umiejscowienie dysku na tasmie?

    Nie, zawsze był na końcu taśmy (taśma 80). Ale IMO to błąd wieszać dysk
    singiel nie na końcu.
    --
    Jacek

  • 15. Data: 2009-10-09 06:19:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 8 Oct 2009 23:17:46 +0200, 1634Racine napisał(a):

    > czy znasz/znacie www,gdzie jasno, dokladnie i ludzkim jezykiem :) opisano
    > znaczenie poszczegolnych linii w tescie smart?

    Wręcz marzę o czymś takim...
    --
    Jacek

  • 16. Data: 2009-10-09 09:14:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nie, zawsze był na końcu taśmy (taśma 80). Ale IMO to błąd wieszać dysk
    > singiel nie na końcu.

    pytanie co jest twoim celem.
    Postepowac wg prawidlowosci i standardów czy miec działajacy dysk na wolnej
    tasmie i bez znaczenia czy jest master czy slave.
    Generalnie dziwne opisane przez ciebie działanie, ale przyznam ze nie takie
    rzeczy widziałem w kontekscie podpinania dysków.
    Kiedys mialem dsk ktory w windowscie dzialal tylko wtedy gdy w biosie go
    wylaczylem. :)

    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
    kontrargument "Bo tak!". Tomasz 'tsca' Sienicki

  • 17. Data: 2009-10-10 11:13:28
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Jacek Maciejewski napisała na pl.comp.pecet:

    > Wręcz marzę o czymś takim...

    http://sourceforge.net/apps/trac/smartmontools/wiki/
    AttributesWestern-Digital
    Marcin Kocur

  • 18. Data: 2009-10-10 13:54:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 10 Oct 2009 13:13:28 +0200, Marcin Kocur napisał(a):

    > http://sourceforge.net/apps/trac/smartmontools/wiki/
    AttributesWestern-Digital

    Tyle tylko się dowiesz na temat:
    Reallocated Sector Count = Quantity of remapped sectors.
    Ale co znaczą liczby w Current, Worst, Threshold ni cholery :) A nawet
    liczba w Data to tylko domniemanie ze chodzi właśnie o ilość realokowanych.
    --
    Jacek

  • 19. Data: 2009-10-10 14:05:51
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Jacek Maciejewski pisze:
    > Ale co znaczą liczby w Current, Worst, Threshold ni cholery :) A nawet

    Current i Worst to wskaźniki o wartościach typowych dla
    S.M.A.R.T. (czyli im mniej, tym gorzej). Threshold to
    próg, poniżej którego następuje zgłoszenie awaryjnie złego
    stanu dysku.

    Z zrzutu ekranu można się domyślać, że wartością fabryczną
    jest 200, a dotychczas przemapowany został jeden sektor.
    Czyli dysk jest zdrowy jak rydz.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 20. Data: 2009-10-10 14:23:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 10 Oct 2009 16:05:51 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

    > Z zrzutu ekranu można się domyślać

    I o to chodzi, cały czas się tylko *domyślamy*.
    --
    Jacek