    From: j...@a...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Prosba o porade: Sigma 17-70 2.8-4.5 nieostra?
    Date: Tue, 12 May 2009 03:58:08 -0700 (PDT)

    On 12 Mai, 12:27, "Alfer_z_pracy" <a...@m...pl> wrote:
    > Panowie, bardzo dziękuję za porady. Zestawik wyślę do Sigmy żeby
    > organoleptycznie popatrzyli okiem fachowca czy coś da się wyregulować, może
    > pomoże a nie zaszkodzi. W międzyczasie jeśli znajdą się chętni, proszę
    > jeszcze o jeden rzut oka na zdjęcia z dzisiaj - tym razem nie są to kadry
    > ale całe zdjęcia. Niestety leżą na darmowym serwerze, plik ma 66 MB, może
    > się chwilkę ściągać (u mnie po poklikaniu w okienka ok. 8 minut).
    >
    > Kilka moich uwag odnośnie zdjęć: robione programem P (sam ustawia czas i
    > przesłonę), ISO 100, przy różnych długościach ogniskowej, pomiar ostrości w
> [...]

    przejrzalem wszystkie zdjecia

    potwierdza sie to co wczesniej pisalem i masz mniej wiecej takie same
    objawy jak moj byly aparat-
    1. ostrzenie wcale nie poprawia obrazu , w moim subiektywnym odczuciu
    nawet go pogarsza . przejscia na granicy konturow staja sie
    nienaturalne , pojawiaja sie niemile obwodki.
    2. ogolnie zdjcia sa miekkawo-mydlaste - to sprawa wspolpracy tego
    obiektywu z ta matryca.
    na szerokim kacie bedzie gorzej , na waskim nieco lepiej . jesli
    zalozysz dlugi zoom bedzie lepiej.
    3. o ile wogole moglem rozpoznac na zdj 1 po plytkach chodnika to
    wyostrzyl zbyt krotko , na innych zdjeciach wyostrzyl chyba prawidlowo
    ( zdj . kamieni) . Wogole trudno jest uchwycic gdzie te zdjecia maja
    max ostrosci gdyz wogole rozdzielczosc jest b . niska.

    uwazam ze justacja AF w obiektywie nie poprawi sytuacji , ale
    sprobuj , bedziesz przynajmniej spal spokojnie.

    Subiektywnie odczujesz poprawe jesli po zrobieniu zdjec dokonasz
    resampling np o 50% z lekkim ostrzeniem.
    w ten sposob ograniczysz wielkosc odwzorowania a tym samym wielkosc
    rozproszenia widocznego na ekranie , czyli nieostrosc. NIe przybedzie
    w ten sposob szczegolow , ale zdjecie nie bedzie robic wrazenia az tak
    nieostrego.

    w zasadzie masz moim zdaniem 2 wyjscia
    -pogodzic sie z tym ( jesli tak to napisz , dam pare wskazowek jak
    obslugiwac ten AF)
    - zmienic aparat

    zmiana obiektywu nic nie da zasadniczego , obraz bedzie lepszy z
    obiektywow dlugoogniskowych , ale i trafnosc AF mniejsza.

    nie mam watpliwosci.