  • Data: 2009-05-12 20:26:13
    Temat: Re: Prosba o porade: Sigma 17-70 2.8-4.5 nieostra?
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli uważasz że owe mydlenie to wynik nie samego obiektywu, ale również
    > wpływ ma sam aparat, który nie umie "skorzystać" z danego obiektywu?

    alez oczywiscie , ze tak
    rozdzielczosc obrazu zalezy od rozdzielczosci matrycy , obiektywu i
    jak one ze soba wspolpracuja , na co decydujacy wplyw maja wlasnosci
    obsorbcyjne swiatla na powierzchni matrycy.
    Ze skapych informacj n.t. temat oraz z rezultatow fotograficznych
    mozna wysnuc wniosek iz pod tym wzgoedem matryca c450 d jest b
    nieszczesliwie rozwiazana.
    podniesiono rozdzielczosc w stosunku do porzednich utrzymujac
    jednoczesnie spory odstep pomiedzy mikrosoczewkami.

    zmiana obiektywu nawet gdybys kupil najdrozszy z najwyzszej polki nic
    nie da , jakosc bedzie limitowala matryca.

    jest juz za pozno na dlugie wywody
    wyobrazic sobie namacalnie mozna te wspolprace w nastepujacy sposob:
    obiektywy maja wysoka rozdzielczosc to tak jakby obserwowac swiat
    przez sitko z cienkimi drucikami.
    matryca ma mniejsza rozdzielczosc - to tak jakby obserwowac swiat
    przez durschlag z duzymi otworami ale i duzymi odstepami miedzy nimi.

    obiektyw i matryca to tak jakby patrzec przez durschlag z nalozonym
    sitkiem - one wzajemnie sie ograniczaja.
    to takie obrazowe wyjasnienie " dla malego jasia"

    bedziesz mial tutaj 2 problemy - wspoplraca z matryca oraz precyzja
    ostrzenia AF.
    pod tym wzgledem c450 jest marny. Sa setki testow roznych obiektywow
    z tym aparatem ( www.colorfoto.de)- rozpietosc uzyskanej
    rozdzielczosci w wyniku bledow ostrzenia dla wszystkich obiektywow
    miesci sie w zakresie ok 20 - 90%. srednia bedzie ok 70%. Zaden nie
    trafia na 100% , na ogol nie osiagaja 80% maksymalnej mozliwej
    rozdzielczosci. Oznacza to ze nawet wysokorozdzielczy obiektyw da
    obraz jak inny marny.
    Do tego dochodza bledy systemowe detekcji fazy , ktore czesciowo
    poprzez strojenie obiektywu mozna zmniejszyc , ale nie wyeliminowac.

    przy dluzszych ogniskowych sytuacja sie poprawia. U mnie ten aparat
    pracowal dobrze tylko z 400 mm - z 210 mm jeszcze akceptowalnie , ale
    juz bledy ostrzenai byly spore. jakosc na krotkich ogniskowych byla
    nie do przyjecia.

    I nic nie mozna poradzic - takie rozwiazania sa w tym aparacie , mozna
    nieco je zlagdzic.

    ale sproboj - zycze Ci abym sie pomylil.