    From: j...@a...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Prosba o porade: Sigma 17-70 2.8-4.5 nieostra?
    Date: Sun, 10 May 2009 23:12:30 -0700 (PDT)

    > Już teraz wieczorem ciężko mi to będzie wypróbować, ale czy faktycznie
    > wystarczy pociągnąć programowo ostrość i już? Tak po prostu na chama? W moim
    > laickim odczuciu mydło na fotkach to jednak kwestia samego szkiełka, a nie
    > obróbki obrazu przez procesor w aparacie...
    >
    > Pzdr
    > A.

    jezeli zdjecie jest prawidlowo wyostrzone optycznie , podnoszenie
    ostrzenia za pomoca software nie jest potrzebne , nic nie daje , a
    nawet moze popsuc obraz - wystapi tzw przeostrzenie , nadmierny
    kontrast i ogolnie zdjecie bedzie robic gorsze wrazenie.
    Jezeli Zdjecia nie sa wyostrzone prawidlowo , to poprawisz ogolny
    efekt ( jesli blad nie jest duzy) poprzez wyostrzenie za pomoca
    software , odbywa sie to kosztem delikatnych przejsc tonalnych na
    granicy konturow. Zdjecie nigdy nie bedzie tak dobre jak mogloby byc ,
    przy prawidlowej ostrosci optycznej.

    prawidlowo ostrzacy aparat i obiektyw daja ostre zdjecia przy
    ustrzeniu ostrzenia std .

    Rady aby usunac nieostrosc za pomoca softaware sa od tych , ktorzy nie
    widzieli ostrego zdjecia i prawidlowo pracujacego aparatu.

    masz 3 drogi:

    1.pogodzic sie z tym co masz
    2. dac obiektyw do justacji - wcale nie musi byc lepiej po tym
    zabiegu , chociaz moze.
    przy zakupie kazdego dalszego obiektywu bedziesz mial
    najprawdopodoniej ten sam problem.
    3. Sprobowac zmienic aparat po to by miec zdjecia ostre.

    ad 2 to stracony czas i pieniadze.

    jezeli chcesz experymentowac to zrob prosty test :
    zrob zdjecie na LV ostrzac za pomoca detekcji kontrastu , ( to jest to
    powolne ostrzenie , zwroc uwage abys przypadkiem nie ostrzyl na det
    fazy w trybie LV ).

    Jezeli dostaniesz zdjecie ostre tzn , ze wine pomosi AF - detekcja
    fazy
    Jezeli dostaniesz zdjecie nieostre tzn ze wine ponosi optyka obiektywu
    lub jego wspolpraca z ta matryca.

    najgorsze sa rady amatorszyczakow , ktorzy przyuczyli sie do zawodu
    fotografa i tutaj sie zgrywaja na wszystko wiedzacych fachowcow..
    zrob jak uwazasz , cwiczalem ten problem na 3 korpusach 450.
    z innym aparatem zero problemu - jak reka odjal.

    XXX