  • 51. Data: 2010-07-20 16:11:14
    Temat: Re: Prośba o pomoc - zestaw do portretów
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Dariusz Zygmunt pisze:

    > I to jest zasadniczy błąd, bo wydłuża się w ten sposób czas, więc co z tego
    > że zdjęcie ostre jak dziecko rozmyte w ruchu?

    Taaa! Jak czas spadnie mi z 1/1000s do 1/200s to będę miał straaaszne
    rozmycie. A jak się okaże, że jednak jest, bo czas spadł do 1/30s, to
    zwiększe ISO i wsio.
    Tylko nie wybiegaj mi tu z szumami, ok?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 52. Data: 2010-07-20 20:49:52
    Temat: Re: Prośba o pomoc - zestaw do potretów
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek, 20 lipca 2010 18:06, "Paweł W." wyraził następujacą opinię:

    > ... dobrze technicznie zrealizowany...

    Widzisz zaczynasz łapać o co chodzi :-)

    > A czy autor użyje takich, czy innych środków wyrazu (mała GO, a właściwie,
    > to skrajnie mała GO, aby rzucała się w oczy), to jego wybór. Mała GO nie
    > przesądza o tym, czy zdjęcie jest dobre, czy złe.

    O tym czy zdjęcie będzie dobre czy złe decyduje wiedza i doświadczenie
    fotografującego. Doświadczenie podpowie mu jak sfotografować dany motyw a
    wiedza pozwoli zrobić takie zdjęcie jak sobie wyobraził.

    > Masz klapki na oczach, czy co?

    Łatwiej dostrzec klapki na oczach bliźniego niż kataraktę u siebie ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 53. Data: 2010-07-20 21:03:46
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek, 20 lipca 2010 18:11, "Paweł W." wyraził następujacą opinię:

    > Taaa! Jak czas spadnie mi z 1/1000s do 1/200s to będę miał straaaszne
    > rozmycie. A jak się okaże, że jednak jest, bo czas spadł do 1/30s, to
    > zwiększe ISO i wsio.
    > Tylko nie wybiegaj mi tu z szumami, ok?

    Spytam się jedynie czy zastanawiałeś się jakie zdjęcie chciałeś zrobić? :-)

    Przymknięcie przesłony zmienia GO, czyli jest Ci to obojętne, przy większej
    GO możesz dziecko złapać parę metrów bliżej czy dalej więc będzie inaczej
    odwzorowane na klatce, to też jest Ci obojętne, zmienisz czas, więc efekt
    zamrożenia ruchu albo rozmycia też nie jest dla Ciebie istotny, zmiany
    kolorystyki i dynamiki przy różnych ISO nie interesują Cię, no OK, o szumach
    nie wspomnę ;-)

    Czy Ty w ogóle jesteś potrzebny do zrobienia tego zdjęcia? A jeśli nie
    jesteś, jeśli to zdjęcie może zrobić każdy, choćby ciotka Klotka, to ... po
    co Ty je robisz? ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 54. Data: 2010-07-23 01:37:21
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 20 of Jul 2010 11:18, Anonymouse wrote:

    > Miałeś jakiegoś dziwnego kota. Kilkanaście małych kotów z jakimi
    > miałem do czynienia, przez cały okres swojego "dzieciństwa",

    Moje koty (trzy), wszystkie zaniedbane, ledwo żywe przybłędy,
    które właściwie wziąłem tylko dla podratowania, miały kiepskie
    dzieciństwo i pewnie dlatego dziwne.

    > na lustro
    > i inne zabawy reagowały wielokrotnie w identyczny sposób. Ale było to
    > w czasach kiedy byłem dzieckiem, trochę latek upłynęło, więc może
    > teraźniejsze koty wyewoluowały ... oglądają Toma i Jery w TV, a
    > toaletę robią rano przed lustrem w łazience ....

    A może o to chodzi, że moje koty nie miały swoich łazienek
    i dawałem im lustro do zabawy, kiedy były już dojrzałe?

    Teraźniejszych kotów za bardzo nie znam.

    I żeby być temacie grupy... Czy nie przesadzam,
    że portrety kotów wykonane przez ich miłośników
    mają największy odsetek zdjęć ewidentnie nieudanych
    technicznie?
    Tak trudno je sfotografować? Są tak fascynujące,
    że jakość techniczna w ogóle nie jest brana
    pod uwagę? Spójrzmy na lwy-pokraki w różnych
    herbach, co jeden to gorszy ;-)

    --
    nb

  • 55. Data: 2010-08-05 10:55:41
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Ty się śmiej zając, ale rodzinny pies ogląda TV, szuka tam koni i szczeka na nie.

    -----

  • 56. Data: 2010-08-05 10:57:17
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Futro trudno sfotografować, szczególnie czarne, a jak kot w dodatku siedzi w piwnicy
    na kupie węgla...

    ----