  • 11. Data: 2010-07-18 12:48:58
    Temat: Re: Prośba o pomoc - zestaw do portretów
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Dnia 2010-07-18, o godz. 14:43:45
    Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> napisał(a):

    > Ja do niedawna też. Ale to był aparat z dużą matówką, dalmierzem
    > klinowym i mikrorastrem.

    Fakt. Ja uzywam cyfry z muszla powiekszajaca i modyfikowana matowka,
    moze dlatego troche mi ten problem umyka.

  • 12. Data: 2010-07-18 12:50:10
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Kombajn Bizon pisze:

    > W stosunku do dwoch wymienionych tracisz odrobine na AF (naprawde
    > niewiele), no i nie masz nowego sprzetu (to moze byc wazne), ale
    > zyskujesz uszczelnienia w korpusie,

    Pod warunkiem, że kupi uszczelniany obiektyw, ale w Pentaksie i na to
    jest rada, nie wydając przy okazji dużych sum na uszczelniane obiektywy.
    To tzw.Kity(18-55 i 50-200) z oznaczeniem WR.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 13. Data: 2010-07-18 13:23:17
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 18 lipca 2010 11:56, Szczepan wyraził następujacą opinię:

    > Moje pierwsze dziecko było fotografowane analogowym
    > canonem a-1. Mój syn kompaktowym (naprawdę niezłym) canonem A-650 is.
    > Wczoraj otworzyłem stary album ze zdjęciami i się poważnie zdołowałem.
    > Tutaj nie ma co porównywać, choćbym nie wiem jak się starał, nie
    > zbliżę się nawet do tej jakości. Nie chodzi tylko o głębie ostrości,
    > plastyczność obrazu.i.t.p Oczy robione analogiem są............ jak
    > żywe.
    > Przeczytałem, że wielu amatorów fotografii przy pomocy
    > przejściówek dopina do aparatów stare obiektywy...

    Jak sam zauważyłeś nie użyjesz tych samych obiektywów bo jest crop a jeśli
    użyjesz innych to czy efekt będzie równie dobry?

    > 4. Jeżeli mój koncept nie wypali to napiszcie proszę ile
    > kasy muszę wydać i na co by podnieść jakość zdjęć. (Tak wiem - zdjęcia
    > robi fotograf nie aparat )

    Czy jesteś pewien że problemem jest optyka a nie inny sposób rejestracji
    obrazu?

    > Proszę pomóżcie, bo sprawa jest dla mnie bardzo poważna.
    > Czuję się trochę tak, jakbym............ Pisząc wprost jedno dziecko
    > ma zdjęcia (w opinii mojej rodziny) fantastyczne a drugie nie. To nie
    > jest w porządku.

    Przeproś się z Cannonem A-1 i po sprawie :-)

    Z pozdrowienaimi
    Dariusz Zygmunt

  • 14. Data: 2010-07-18 13:24:26
    Temat: Re: Prośba o pomoc - zestaw do potretów
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    JA pisze:
    > Najostrzejsze z nieostrych.
    > Dobra rada.

    I ty i Andrzej - obaj przeginacie z tą idealną ostrością i
    koniecznością, aby pierwsze zdjęcie było ostre, bo to "ta chwila".
    Przepraszam bardzo, ale nie mówimy tu o fotografii reporterskiej, gdzie
    coś się dzieje raz. Tutaj fotografujemy dziecko siedzące sobie, lub
    chodzące po pokoju i bawiące się. Zdjęcie zrobione za 5 sekund, czy
    minutę, nie będzie się niczym istotnie różnić od tego pierwszego, chyba
    że spodziewacie się jakiegoś niebywałego zdarzenia, ale wtedy i tak
    pozostaje strzelanie serią, jak reporterzy na zawodach sportowych.

    A z drugiej strony - pewnych zdjęć nie ma sensu na siłę robić przy
    papierowej GO. Niekoniecznie doda to walorów zdjęciu, a zepsuć może
    bardzo łatwo. Po prostu staranniej dobierajmy tło, na jakim
    fotografujemy. GO nie zastąpi zapominania o 2 i 3 planie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 15. Data: 2010-07-18 13:40:37
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 18 lipca 2010 15:24, "Paweł W." wyraził następujacą opinię:

> [...]
    > minutę, nie będzie się niczym istotnie różnić od tego pierwszego, chyba
    > że spodziewacie się jakiegoś niebywałego zdarzenia...

    Ale idźmy na całość, najlepiej po prostu włączyć nagrywanie w Full HD i
    wybierać co fajniejsze klatki z godzinnego filmu ;-)

    Teoretycznie masz rację. Przyjmijmy że jest teoretyczne dziecko osadzone w
    teoretycznej zabawie i masz teoretycznie nieograniczony czas na zrobienie
    seria zdjęć z których jedno jest ostre co teoretycznie zadowala
    teoretycznych oglądających.

    A teraz przejdźmy do praktyki - z serii zdjęć Twojego dziecka ostre jest
    jedynie to na którym dziecko akurat mrugało albo było odwrócone i żona ciosa
    Ci kołki na głowie, że wydajesz grubą kasę na fotografię a jednego zdjęcia
    zrobić nie potrafisz a taka ciotka Klotka kupiła aparat za 300zł i zobacz
    jakie piękne zdjęcia robi i zawsze jej wychodzą ;-)

    Z pozdrowienaim
    Dariusz Zygmunt

  • 16. Data: 2010-07-18 13:44:29
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 18 Jul 2010 15:24:26 +0200, "Paweł W." napisał(a):

    > I ty i Andrzej - obaj przeginacie z tą idealną ostrością i
    > koniecznością, aby pierwsze zdjęcie było ostre, bo to "ta chwila".

    A gdzie tam. Niektóre zdjęcia mojej córki nie grzeszą nadmierną
    ostrością... ale mają dla mnie to coś. Tyle, że zupełnie sknoconych
    technicznie zdjęć nic nie uratuje, a "tego czegoś" może w ogóle nie być
    widać.

> [...]
    > że spodziewacie się jakiegoś niebywałego zdarzenia, ale wtedy i tak
    > pozostaje strzelanie serią, jak reporterzy na zawodach sportowych.

    Są sytuacje związane z dziećmi które nie są powtarzalne. Raz stracona
    okazja jest wtedy stracona na zawsze

> [...]
    > papierowej GO. Niekoniecznie doda to walorów zdjęciu, a zepsuć może
    > bardzo łatwo. Po prostu staranniej dobierajmy tło, na jakim

    W plenerze czasem trudno dobrać tło.

    > GO nie zastąpi zapominania o 2 i 3 planie.

    Ale pomoże tam, gdzie na 2 i 3 plan nie mamy wpływu.

    PS: masz dziecko/dzieci?

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 17. Data: 2010-07-18 14:01:24
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-07-18 15:40:37 +0200, Dariusz Zygmunt

    :D
    Dzięki. Lepiej bym tego nie ujął.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2010-07-18 14:34:51
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    JA pisze:

    > :D
    > Dzięki. Lepiej bym tego nie ujął.

    Tylko zwróćcie uwagę, że zdjęcia ciotki Klotki mają ogroooomną GO, a
    tego przecież nie chcecie :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 19. Data: 2010-07-18 14:41:40
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 18 Jul 2010 16:34:51 +0200, "Paweł W." napisał(a):

    > Tylko zwróćcie uwagę, że zdjęcia ciotki Klotki mają ogroooomną GO, a
    > tego przecież nie chcecie :P

    Możliwość wyboru głębi ostrości nie jest jednak związana z wyborem czy
    obiektyw ma być manualny czy z AF :)

  • 20. Data: 2010-07-18 14:42:06
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    No i podobno kompakty mają bardzo wolny autofokus, który praktycznie nie
    nadaje się do robienia zdjęć dzieciom w ruchu, dlatego bardzo dużo osób
    tutaj poleca lustrzanki, albo evile, chociaż one często okazują się za
    wolne.
    Sami sobie przeczycie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.