  • Data: 2010-07-19 13:34:01
    Temat: Re: Prośba o pomoc - zestaw do portretów
    Od: Anonymouse <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19 Lip, 15:06, "Vituniu" <v...@p...fm> wrote:

    > :)
    >
    > Po pierwsze - zawsze mozesz wrocic do tego A-1.

    Popieram

    > Serio. Kup na Allegro wiadro przeterminowanego Kodaka
    > (po zlotowce za rolke) i znajdz fotolab ktory zalatwi wywolanie
    > i zeskanowanie w rozsadnych pieniadzach.

    A na cholerę skanować, odbitki od razu robić ...

    > Po drugie - Pentax faktycznie najmniej grymasi ze starymi obiektywami.
    > Dziala pomiar swiatla i potwierdzanie ostrosci. I ma tez kupe innych
    > zalet.
    > Jest jednak kilka "ale".
    >
    > 1) Dostepnosc dobrych szkiel z bagnetem K jest... zadna.
    > Przynajmniej w porownaniu do tej sprzed paru lat.
    > To co pojawia sie na Allegro to albo (czesciej) strucle jakies, albo
    > (rzadziej) faktycznie fajny obiektyw ale za to w zaporowej cenie.

    Dlatego lepiej iść w M42. I szkła łatwiej dostać i korpusy ...

    > 2) Reczne ustawianie ostrosci na matowce DSLR nie jest wcale
    > tak latwe i wymaga czasu. Nim pociecha skonczy rok - spokojnie
    > dasz rade, ale jak tylko nauczy sie chodzic - zapomnij.

    A kto każe robić zdjęcie dziecku jak ono biega?
    Robić przede wszystkim wtedy jak dziecko się czymś zainteresuje, i
    zacznie się bawić. Zazwyczaj kilkanaście, kilkadziesiąt sekund jest
    wtedy w jednym miejscu, a czasami i dłużej. Wyjątkiem jest oczywiście
    dziecko z ADHD, czego oczywiście nikomu nie życzę.

    > 3) Do systemu Pentaksa nie ma na rynku taniej "piecdziesiatki"
    > (spelniajacej tu bardziej role szkla portretowego niz standardu)
    > z AF i swiatlem 1.7 czy 1.8 jaka bez trudu dostaniesz u Canona
    > czy Nikona (zakladajac, ze masz body z silniczkiem).
    >
    > Tyle moich dwagacji. A mowie to jako posiadacz K200d z Porstem
    > 50/1.4 matowka z klinem i poltora rocznym dzieckiem ;)

    Ja trzech obfotografowałem, pierwszego Zenitem z Heliosem, drugiego
    hybrydą i DSLRem, trzeciego DSLRem, SLRem i MFem.
    Na odbitkach nawet takich 20x30cm jest wszystko ok, to znaczy ostro
    tam gdzie powinno być ostro, rozmyte tam gdzie powinno być rozmyte.
    Problem pojawia się dopiero jak podkusi nas zerknąć na cropy
    monitorowe w skali 1:1 (dlatego radzę nie skanować filmów .... ;-) )