  • Data: 2011-11-10 21:03:24
    Temat: Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia - trochę inaczej
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello sofu,

    Thursday, November 10, 2011, 7:51:56 PM, you wrote:

    [...]

    > Konstruktywna krytyka tego co napisałem mile widziana

    Konstruktywnej nie będzie, musze napisac krótko i treściwie: bredzisz.

    We wczesnej fazie polskiej (mikro)komputeryzacji, na "zabawkowych"
    komputerach robiło się całkiem poważne i bardzo przydatne rzeczy,
    ułatwiające pracę.

    Klasycznym przykładem może być firma Atmoterm SA z Opola
    http://www.atmoterm.pl , która zaczynała na... ZX Spectrum. Na tym
    zbudowała swoją pozycję na rynku ochrony środowiska.

    Na ZX Spectrum osobiście zrobiłem kilka przydatnych aplikacji, które
    może dzisiaj wydają się banalne ale wówczas były bardzo pomocne:
    - Pomocnik Radioamatora - programik liczący różne elementy do
    typowych układów, dobierający je według szeregów E i liczący błędy
    dla dobranych elementów z szeregu w porównaniu z obliczonymi,
    - program do obliczeń lokalizacji uszkodzeń w kablach
    telekomunikacyjnych na podstawie pomiarów mostkowych - analiza
    pomiarów (odchylenia, odrzucanie wyników skrajnie błędnych,
    przybliżenia),
    - banalna baza danych - ewidencja przyrządów pomiarowych obejmująca
    kilkadziesiąt jednostek organizacyjnych ówczesniej telekomuny.
    Programy na Spectrum (oraz dane do nich) były nagrywane na
    magnetofonie z użyciem programó przyśpieszających zapis mniej więcej
    3-krotnie w stosunku do standardowego.

    W 1987 roku napisałem na Meritum (ze stacją dysków) system płacowy
    obliczający płace dla ok. 400 pracowników. A potem już były tylko
    pecety.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl