  • Data: 2011-10-24 19:56:13
    Temat: Re: Prośba o pomoc w diagnozie
    Od: Vituniu <v...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > To są fakty wynikające z konstrukcji procesorów AMD na socket A.
    > Nie mają one zabezpieczenia przed przegrzaniem

    Maja. Z roznych wzgledow o znacznie gorszej skutecznosci niz w
    procesorach Intela z tamtej epoki, ale maja.

    Polecam lekture:
    http://ixbtlabs.com/articles/pentium4athlonxpthermal
    management/

    > i w razie np.
    > zatrzymania wentylatora i wzrostu temperatury
    > rdzeń ulega wręcz stopieniu (jak w reaktorze :)).
    > Co powoduje zwarcie i spalenie układów zasilających procesor na płycie.

    Problem z ta teoria jest taki, ze sie nie sprawdza.
    Gdyby tak bylo, to procesor po "wrecz stopieniu" natychmiast zabijalby
    plyte, w ktorej ulegl uszkodzeniu. We wszystkich wypadkach, w ktorych
    mialem doczynienia z uszkodzoniem procesorow z Socket A, czy to ze
    wzgledu na przegrzanie, czy tez ukruszenie rdzenia, wymiana procesora
    zalatwiala sprawe.

    > Jeśli uszkodzenie nastąpi w ten sposób,
    > że procesor dostanie 3,3V zamiast właściwego to natychmiast się uszkodzi.
    > Włożenie go do dobrej płyty znów uszkodzi układ zasilania procesora.

    Nie twierdze, ze nie jest to mozliwe. Twierdze natomiast, ze malo
    prawdopodobne.

    > Przećwiczyłem to niestety na własnej skórze.
    > Uszkodziłem w ten sposób 3 płyty i 5 procesorów.

    Coz... Druga plyta to pech, ale trzecia swiadczy juz o Tobie.

    pozdrawiam,
    Vituniu.