  • Data: 2014-07-10 02:43:18
    Temat: Re: Prosba o pomoc w budowie zegara swietlnego.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Galka" napisał w wiadomości
    >Czasy reakcji zwyklych transoptorów liczy sie w dziesiatkach us.
    >Czasy reakcji szybkich transoptorów liczy sie w pojedynczych us.

    >Ale nie mam zadnej wiedzy o ukladach transmisji danych swiatlowodami.
    >Tam sie chyba jakos uzyskuje wysokie predkosci, i te elementy powinny
    >byc do wydlubania z czegos dostepnego.

    Dokladnie, przeciez 1Gb/s to teraz standard, a i 10G jest dostepne,
    wiec elementy sa.

    >Bo jesli chodzi o pomiar predkosci swiatla to ja bym raczej rozwinal
    >ten pomysl w kierunku pomiaru róznicowego (dwa lusterka w róznych
    >odleglosciach).

    Ja bym sie skupil na opoznieniach w ukladzie sterujacym.
    Jakies beda i zepsuja dokladnosci.
    Moze jakis osrodek laserujacy w tym ukladzie - bedzie bezposrednio
    wzmacnial impulsy.
    Ciekawy jest chyba laser azotowy, i dostepny dla amatorow.

    tylko jeszcze pytanie jak zamierza to lusterko zamocowac, bo zmiany
    odleglosci tez zniszcza dokladnosc.

    A moze nie trzeba lasera, tylko mikrofale wystarcza ?

    J.