  • Data: 2012-04-28 18:38:43
    Temat: Re: Prośba o opinie
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-28 18:13, M.M. pisze:
    > Hey
    >
    > Co sądzicie o narzędziu do którego poniżej podaję link?
    >
    > http://tangiblesoftwaresolutions.com/Product_Details
    /Java_to_CPlusPlus_Converter_Details.html

> [...]
    > ogóle mógł dobrze działać, ale nie wiem, jeszcze nie
    > testowałem żadnego. Przykładowo w C++ można na stosie
    > położyć tablicę automatyczną bez allokacji. Zdaje się
    > że poza prostymi przypadkami konwerter nie jest w stanie
    > rozpoznać czy tablica nie będzie realokowana. A jeśli
    > będzie to w C++ konwerter by musiał wstawiać delete przed
    > allokacją... Czyli by musiał wiedzieć kiedy jest pierwsza
    > allokacja a kiedy następna i kiedy ostatnia... Podejrzana
    > sprawa, konwerter by musiał za dużo wiedzieć :) No chyba
    > że konwerter wstawia swoją implementację GC :)

    W kodzie rzeczywiście czasem generuje delete
    java
    } finally {

    formatter.close();
    rs = null;
    }

    c++
    //JAVA TO C++ CONVERTER TODO TASK: There is no native C++ equivalent to
    the exception 'finally' clause:
    finally
    {

    formatter->close();
    //JAVA TO C++ CONVERTER WARNING: Java to C++ Converter converted the
    original 'null' assignment to a call to 'delete', but you should review
    memory allocation of all pointer variables in the converted code:

    delete rs;
    }
    }

    Tu był trick javowski z przypisaniem null'a, wydaje się że gdzieć, gdzie
    nie ma podobnego, pointer c++ nie jest automatycznie niszczony.

    Nie mam czasu i energii, aby podawać mu trudne przypadki, gdy referencje
    przychodzą i są podawane na zewnątrz bloku kodu, żaden z moich kawałków
    nie ma mniej niż 200 linii.

    Podobnie jak Ty, nie wierzę w automatyczny konwerter pomiędzy tymi
    językami bez wspomagania ręcznego (chyba że po stronie C++ podłożymy mu
    50% runtime Javy, ale to przestaje mieć sens). Nie skompilowałem
    wygenerowanych źródeł.

    Ciekawa jest ścieżka na Managed C++/CLI, w sumie założenia środowiska są
    wtedy podobne. Nie uprawiam tego języka, wzrokiem kibica jest "w miarę ok".

    PS. A propos, dręczy mnie "kawowy" problem, Groovy dla środowiska .NET

    Pewnie by się dało zrobić generator kodu z AST (czy jak Grovy jest
    parsowany) na tamten target.