  • Data: 2014-01-12 16:28:19
    Temat: Re: Prośba o ocenę ostrości obiektywów
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Sonntag, 12. Januar 2014 15:32:29 UTC+1 schrieb m...@g...com:
    > Witam
    >

    > Proszę o ocenę ostrości obiektywów. Po wrzuceniu zdjęć zorientowałem się, że karty
    z rycerzami nie są jednolitej jakości więc test IMO chybiony. Generalnie trudno mi
    było znaleźć opis całej procedury testowej tzn. czego użyć, z jakiej odległości
    fotografować itp.

    przede wszystkim to nie jest procedura testowa.

    porownujesz zdjecia z tamrona o wielkosci ok 5 mpx ze zdjeciami z sigmy o wielkosci
    ok 12 mpx ( na takie w kazdym razie trafilem).

    zdjecia z tamrona przez przeliczenie w dol robia sie ostre i mniej rozdielcze.

    jesli przeliczysz zdjecia z sigmy w dol do wielkosci ok 5 mpx tez sie zrobia ostre.

    sfotografuj prostopadle jakas tablice plaska - dobre sa duze rozlozone gazety.
    sfotografuj tak , zeby pokrywaly ten sam format ( ta sama skala odwzorowania),
    wyklucz poruszenie.

    ostrz bardzo starannie na LV z lupa - nie za pomoca AF - wtedy mozna cos powiedziec o
    optyce. Ocena pracy AF nie ma nic wspolnego z ocena optyki.