    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Prośba o niezyczliwość
    Date: Fri, 20 Aug 2010 11:58:34 +0200

    "ziemo" 4c6e49a9$0$20997$6...@n...neostrada.pl

    > Pani na jedynce nadal przygarbiona, do wyprostowania. ;)

    Bo jedynka jest jedynie odkoszona. Można odchudzić -- razem ze słupem lub bez słupa.
    :)
    Prostując słupek z chłopakiem, musiałem uważać na to, aby nie przeprostować chłopaka.
    :)

    BTW -- dopiero po posłaniu zdjęć zauważyłem, że zdjęcia składają się z dwóch zdjęć --
    niemal
    całego słupka (jedno zdjęcie) i samego koniuszka (drugie składowe zdjęcie
    ,,panoramy'')
    zaczynającego się gdzieś tam, gdzie słupek zmniejsza już swoja średnicę -- na dobrą
    sprawę
    mógłbym odejść jeszcze kawałek i mieć cały słupek w kadrze a składając mógłbym
    składać nie
    dwa całe zdjęcia, ale jedno (dół) całe a drugie (górę) sam koniuszek. Tyle tylko, że
    do
    składania wykorzystałem gołe RAWki, nie zaś obrobione jakkolwiek.

    Dziewczyna nie jest wyprostowana, więc nie będzie łatwo z jej odchudzeniem -- trzeba
    odchudzając uważać, aby nie skrócić jej nóg, a przy okazji nie można zdeformować
    słupka. Odpada więc takie coś jak odchudzenie ze skróceniem nóg i kontrkorekcyjne
    wydłużenie nóg. :) Najlepiej chyba wyciąć dziewczynę, odchudzić i ponownie wrzucić
    pod słupek, aby mogła tam spokojnie uprzężać się. ;)

    -=-

    Przy okazji -- strzeliłem całą masę zdjęć krzyżowi i jego tablicy w Giżycku.
    Próbowałem to poskładać, ale PS ma ze składaniem trudności. Było już ciemnawo,
    tablica granitowa (na oko to granit) jest ciemna, ISO1600 daje spore szumy jak
    na takie zdjęcia -- w ogóle te szumy nie są zbyt duże, ale tutaj potrzebne są
    czystsze fotki bez odszumiania, ręka drży, rozgrzana upałem głowa słabo
    funkcjonuje i w efekcie nie mam zdjęcia (,,panoramy'') ostrego.

    A na samym początku PS się biesił i krzyczał, że nie umie poskładać.
    Uznałem, że albo coś w samym PSie źle poskładałem, bo to trial i mam
    go drugi miesiąc, albo brak miejsca na dysku. Wywaliłem kilka GB (boli,
    gdy się coś kasuje -- ale co robić) i okazało się, że PS ruszył. Wkrótce
    kupię 2 dyski po 500 GB każdy. Czekam na opadek ;) cen -- na razie dzieci
    idą do szkoły a studenci na uczelnię, więc chcę przeczekać. :)

    -=-

    Być może w przyszłości zrezygnuję z krótkiego obiektywu i będę strzelał
    same ,,panoramy''. :) Teoria jest prosta, ale praktyka -- niekoniecznie. :)
    PS jest łatwy w obsłudze świetny -- zwłaszcza cena jego trialowej wersji. ;)

    Wiele programów graficznych potrafi się wywrócić bez widocznej przyczyny.
    PS na razie ani razu nie wywrócił się, choć czasami <Anuluj> ma zbyt szeroki
    zakres. ;) Podobnie z <Cofnij> czy jak się to zowie. :) Ogólnie program podoba
    się mi. Może nawet przeczytam do niego opis. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'