  • 41. Data: 2002-10-31 12:34:36
    Temat: Re: Prosba do adminow firewalli
    Od: c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl

    On Thu, 31 Oct 2002 10:22:55 +0000 (UTC), "Pawel Sikora"

    >Tere fere. P2P to choroba, ktora zakazone jest 3% internautow.
    >Dlaczego z powodu tych 3% reszta ma cierpiec.

    3%? zakazone jest jakies 20% ludzi, ale robia oni 60-80% ruchu w
    sieci...
    jakies "ogólnoswiatowe" badania pól roku temu mówily o 60% pasma...
    ale przy nowej kaazie z pewnoscia ta liczba wzrosla...

    niezle by ten "ynternet" zap*al, gdyby nie bylo kazyy i jej podobnych.

    --
    ____________ ___ ___ ___ ___ _ ____ ___________________________
    stary sig'98 | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

  • 42. Data: 2002-10-31 12:34:53
    Od: Malgorzata Lewicka <s...@h...pl>

    Tako rzecze andrzej:
    > tyle ze admin z pracy "wyskoczy" jak sie luserzy do konkurencji przeniosa

    Błądzisz. Kazerzy i inne wesołe ściągacze to użytkownicy niepożądani.
    Mało płacą, a zajmują dużo pasma. Żaden operator nie będzie po nich
    płakał.

    Saddie
    --
    /\ /\ Małgorzata Lewicka --- s...@h...pl ---
    =^;^= http://aravis.itpp.pl/

  • 43. Data: 2002-10-31 13:10:56
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <3...@n...futuro.pl>
    c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl napisał(a):

> [...]
    > ale przy nowej kaazie z pewnoscia ta liczba wzrosla...
    >
    > niezle by ten "ynternet" zap*al, gdyby nie bylo kazyy i jej podobnych.

    Ludzie już tacy są, jeśli chcą sciągać sobie divxy, to będą. Tego się nie zmieni,
    chyba, że ktoś uchwali ustawę zabraniającą korzystania z aplikacji p2p, przez co
    się rozumie ...blablabla... ;) Ale prohibicja już była i się nie udała.

    Raczej należy przemyśleć, co by tu zrobić, żeby to ściąganie zabierało mniej
    pasma. I tutaj twórcy kaazy i innych powinni pokombinować tak, aby ciągnęło z
    jak najbliższych hostów (patrzenie na TTLe?). Na razie kaaza potrafi ściągać z
    japonii mimo, że dwie ulice dalej ktoś udostępnia to samo.
    --
    Samotnik

  • 44. Data: 2002-10-31 14:33:13
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    > ja mam na myśli przenoszenie sie do usług SDI/Neostrada+/InternetDSL w
    > TPSA czy do analogicznych usług u inych operatorów (ciekawe kiedy NOM
    > wyjdzie ze swoją oferta dostępu do Internetu)

    jak napisalem wczesniej, koziorze nie bedzie stac na neostrade ani SDI w
    pojedynke.
    I tak teraz narzekaja ze drogo.
    A tak nawiasem mowiac to czy nom ma gdzies sieci miedziane zeby moc
    swiadczyc takie uslugi ? bo tpsa nie udostepni swoich kabli za zadne skarby.

    Marcin

  • 45. Data: 2002-10-31 17:37:03
    Od: d...@w...sobie.to

    Samotnik <s...@s...eu.org> wrote:

> [...]
    > się rozumie ...blablabla... ;) Ale prohibicja już była i się nie udała.

    Wystarczy kasowac za ruch i po problemie. Niech kazdy zaplaci za to, czego
    uzywa. Kiedys mielismy wode od osoby, ogrzewanie od metra i co? Kicha! A
    czy to znaczy, ze trzeba zabraniac? Nie, ale nie ma powodu zeby ten, kto
    uzywa mniej, placil tyle, ile ten, co uzywa wiecej.

    GPRS raczej sie kaza nie zapcha, obojetne jak ja napisza i ktorych portow
    uzywac bedzie.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    5. Every time you see your roommate yell, "You son of a..." and kick

  • 46. Data: 2002-10-31 17:43:12
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Piotr KUCHARSKI napisal(a) [31 Oct 2002]:

    > .. i wysyłać odpowiednie icmp?

    no icmp unreachables

    --
    (moskit-at-irc.pl)

  • 47. Data: 2002-10-31 17:43:58
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    Pawel Sikora wrote:

    > Tere fere. P2P to choroba, ktora zakazone jest 3% internautow.
    > Dlaczego z powodu tych 3% reszta ma cierpiec.

    skad te dane?

    > Ciekawe czy sie kmiotki przeniosa do jakiegos operatora z
    > cenami 4000 PLN za 2Mbit/s.... :)))

    niech policze (w przyblizeniu):
    4000/20 = 200
    2Mb/s : 20 ~ 100kb/s
    100kb/s za 200zl...., qrde SDI
    pozdrawiam Andrzej

  • 48. Data: 2002-10-31 17:44:18
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    Malgorzata Lewicka wrote:

    > Błądzisz. Kazerzy i inne wesołe ściągacze to użytkownicy niepożądani.
    > Mało płacą, a zajmują dużo pasma. Żaden operator nie będzie po nich
    > płakał.

    jeszcze niedawno (relatywnie:) uzyskanie "polaczenia miedzymiastowego w ruchu
    automatycznym" wymagalo naprawde wiele samozaparcia.
    pozdrawiam Andrzej
    ps. klient to klient. Skoro p2p sa _takim_ problemem, znaczy ze maja niemalo
    zwolennikow. A wiec realne pieniadze, a wiec moze jakis "Zaden" sie znajdzie.
    I jesli bedzie przygotowany na "ptpluser", to tym bardziej na "Twoich
    pozadanych". A wtedy mozesz zaplakac;)

  • 49. Data: 2002-10-31 17:44:30
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    Wojciech Myszka wrote:

    > Ale dyskusja ciagle jest o kazie co zapycha lacza? W takim razie to
    > i konkurencji nie bedzie latwo (bo kaza zapycha?)

    Zgadzam sie, ze jest to problem. Jednak niektore proponowane "rozwiazania" (a
    konkretnie "podejscie" na styku admin<->user) wolaja o "pomste do Nieba".
    pozdrawiam Andrzej

  • 50. Data: 2002-10-31 17:45:03
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak wrote:

    > Pierwszy poleci ten, co najwięcej ściągał.
    > Poprawi się, to reszta zostanie.

    Chyba do Sadu, zebys mu pokazal, gdzie w umowie jest mowa o "okaleczaniu" jego
    lacza;)
    pozdrawiam Andrzej