  • 11. Data: 2002-10-29 07:20:48
    Temat: Re: Prosba do adminow firewalli
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    WaSyL <w...@c...pl> wrote:
    > Rakacja autorow kazy byla reakcja na brutalna wycinke przez adminow, nie ?

    Czyli jacyś tam autorzy jakiegoś tam programu lepiej wiedzą od
    administratorów, do czego służy pasmo? Naprawdę nie wiem, kogo
    mam skierować do poradni zdrowia psychicznego.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 12. Data: 2002-10-29 07:21:25
    Od: Robert Redziak <s...@s...plukwa.net>

    On Mon, 28 Oct 2002 16:35:17 +0000 (UTC), WaSyL
    <w...@c...pl> wrote:

    > Rakacja autorow kazy byla reakcja na brutalna wycinke przez adminow, nie ?

    To że ktoś da Ci palec, nie oznacza, że masz zaraz brać całą
    rękę. A niestety wynalazki w typie Kaazy biorą nawet nogę
    (czytaj wysycają każdy dostępny kawałek pasma).

    r.
    ________
    robert rędziak Mazda 323 GT-R rekin.plukwa.net

  • 13. Data: 2002-10-29 07:22:11
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Mon, 28 Oct 2002 16:35:17 +0000 (UTC)
    WaSyL <w...@c...pl> pisze:

    > Rakacja autorow kazy byla reakcja na brutalna wycinke przez adminow, nie ?

    Powinni pamiętać, że "wyżej admina nie podskoczysz".
    Teraz, przy skomplikowanych routingach userzy nie dosyć że i tak
    nie mają Kazaa'y to nie mają np. DCC - bo admini poblokowali wszystkie
    porty, puścili co trzeba. I papa. A wszystko, bo ci od Kazaa nie
    przestrzegają regół, bądź "regół" - jak kto woli.

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak <b...@t...one.pl>
    [RLU:146065, GG:3218485, IA:3647017539, #amypl tkdMass]

  • 14. Data: 2002-10-29 10:12:43
    Od: User VATAZHKA <v...@l...localdomain>

    > kolejkowanie i przyciecie pasma /IP na sztywno.

    Święte słowa! Tylko przyciąć cały ruch po IP, a nie dla pojedynczych
    portów TCP. Gdyby wszyscy tak robili, od razu zmalałaby ilość
    narzekających na powolność osiedlowych providerów.

    --
    The number of UNIX installations has grown to 10, with more expected.
    -- The Unix Programmer's Manual, 2nd Edition, June 1972

  • 15. Data: 2002-10-29 10:12:58
    Od: Piotr Zalewski <p...@w...wpk.p.lodz.pl>

    In article Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak wrote:
    > Powinni pami?taae, ?e "wy?ej admina nie podskoczysz".
    > Teraz, przy skomplikowanych routingach userzy nie dosyae ?e i tak
    > nie maj? Kazaa'y to nie maj? np. DCC - bo admini poblokowali wszystkie
    > porty, pu?cili co trzeba. I papa. A wszystko, bo ci od Kazaa nie
    > przestrzegaj? regó?, b?d 1/4 "regó?" - jak kto woli.

    Nastepna wersja bedzie pewnie chodzic tylko na port 80 lub inny z WKP.
    I pojawia sie 'proxy' Kaazza w calym internecie....a

    Wyzej sprytnego programisty nie podskoczysz :)

    --
    Piotr Zalewski
    p...@w...wpk.p.lodz.pl

  • 16. Data: 2002-10-29 12:14:52
    Od: "WaSyL" <w...@c...pl>

    "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl> wrote in message

    > Czyli jacyś tam autorzy jakiegoś tam programu lepiej wiedzą od
    > administratorów, do czego służy pasmo? Naprawdę nie wiem, kogo
    > mam skierować do poradni zdrowia psychicznego.

    No przeciez wiadomo, ze asoft p2p <-> admini = niekonczaca sie opowiesc. p2p
    nierozsadnie uzywane jest chyba gorsze od wormow, bo wrog siedzi wewnatrz
    administrowanej sieci ;)

  • 17. Data: 2002-10-29 12:15:00
    Od: Wojciech Myszka <m...@n...eu.org>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:
    > Czyli jacyś tam autorzy jakiegoś tam programu lepiej wiedzą od
    > administratorów, do czego służy pasmo? Naprawdę nie wiem, kogo
    > mam skierować do poradni zdrowia psychicznego.

    Juzerów. Bo to nie jest sprawka ani autorróow oprogramowania ani
    administratorów. To wszystko jest za przyczyną juzerów (luzerów, jak
    kto woli). Oni głosują rękami i nogami, aby mieć taką funcjonalność. I
    dostają.

    Jak za chwilę wysycone jest pasmo - to pyskują na administratora...

    --
    Wojtek ---(___C'>

  • 18. Data: 2002-10-29 12:15:26
    Od: "Marcin Bójko" <b...@p...gazeta.pl>

    > Nastepna wersja bedzie pewnie chodzic tylko na port 80 lub inny z WKP.
    > I pojawia sie 'proxy' Kaazza w calym internecie....a
    >
    > Wyzej sprytnego programisty nie podskoczysz :)
    Owszem podskoczysz. Przytniesz pasmo i po krzyku. Tak zamiast 512 bedziesz
    mial 64 bo chcialo ci sie uzywac Kazaa. Teraz od admina zalezy, czy
    przytnie tylko uzytkownikom Kazaa, czy wszystkim...
    Bardziej wychowawcze byloby tylko userom uzywajacym Kazaa - jaki masz
    transfer - pyta sasiad sasiada - 32 kB/s, kurde a ja tylko 8. Musze isc
    zrobic awanture adminowi...

    I kto bedzie winny temu, ze masz wolny internet - administrator, czy
    sprytny programista?

  • 19. Data: 2002-10-29 12:15:36
    Od: "Dariusz Jackowski" <p...@u...invalid>

    In news:slrnarsld6.jc9.peter@wilk.wpk.p.lodz.pl,
    Piotr Zalewski <p...@w...wpk.p.lodz.pl> typed:

    > Nastepna wersja bedzie pewnie chodzic tylko na port 80 lub inny z WKP.
    > I pojawia sie 'proxy' Kaazza w calym internecie....a
    >
    > Wyzej sprytnego programisty nie podskoczysz :)

    Nie badz taki pewien. WSZYSTKO jest do zrobienia i na WSZYSTKO jest sposob
    :-P

    --asc

  • 20. Data: 2002-10-29 18:33:48
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Piotr Zalewski napisal(a) [29 Oct 2002]:

    > Nastepna wersja bedzie pewnie chodzic tylko na port 80 lub inny z WKP.

    So what?

    Administrator moze uruchomic rozpoznawanie aplikacji na urzadzeniu
    brzegowym, np. NBAR na routerach Cisco, o ktorym niejeden raz tu pisano.

    Jezeli Kazaa zacznie kompletnie udawac inny protokol (np. HTTP), a nie
    tylko krasc numer portu, administratorzy uruchomia zliczanie ruchu (np.
    NetFlow) i beda scigac konkretnych naduzywaczy.

    > Wyzej sprytnego programisty nie podskoczysz :)

    Pamietaj, ze po drugiej stronie tez sa programisci.

    --
    (moskit-at-irc.pl)