  • 21. Data: 2011-10-05 13:17:37
    Temat: Re: Propozycja nie do odrzucenia z ITD?
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Wed, 05 Oct 2011 12:57:28 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    > A czego tu się obawiać? Skoro fakt nie miał miejsca to nie ma problemu
    > z odwołaniem.

    Ta, powinni profilaktycznie wszystkim wysyłać takie pismo raz w tygodniu.
    Bez wnikania co i jak, ot tak, za przekroczenie po prostu. Bo jak ktoś
    jeździ, to na 100% przez ten tydzień dopuszczalną prędkość przekroczył. I
    byłoby w końcu za co autostrady wybudować. Oczywiście płatne.

    RobertP.

  • 22. Data: 2011-10-05 13:21:04
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 05 Oct 2011 13:06:16 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > No pewnie :) Powinni jeszcze kolczatki rozwijać to byś wątpliwości
    > nie miał.
    :-)
    Policjant zatrzymuje na gorącym uczynku - pokazuje Ci dowód np. w postaci
    pomiaru prędkości. Przekroczyłm, wysuszył - moja wina, przyjmuję mandat.
    Tutaj tego elementu nie ma - niczego, co ma ślad nawet dowodu. Papier
    wszystko przyjmie.
    Ty też zapłacisz, jak Ci ktoś prześle wezewanie do uregulowania 200 zł bo
    "coś tam-coś tam"? czy będziesz jednak oczekiwał dowodu, że te pieniążki
    się należą?

    > To jaki masz tak naprawdę problem? W sądzie zobaczysz dowody.
    Problem? Jest kilka:
    - mój czas (jest on dla mnie cenny),
    - czas pracy Sędziego i koszty jego pracy,
    - koszty dla budżetu (polecone, praca sekretariatu sądowego itp.),
    - odległość do przejechania do najbliższego Sądu (będzie z 50 KM),
    - moje koszty dodatkowe (paliwo, dzień wolny z pracy).

    Powtórzę moje motywy - żeby były czytelne.
    Skoro mają moje zdjęcie (albo mojego samochodu), to niech je dołączą do
    wezwania jako dowód samego przekroczenia. Przelew pójdzie jeszcze tego dnia
    na stosowne konto.

    --
    Franc

  • 23. Data: 2011-10-05 13:21:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-05 13:17, RobertP. pisze:

> [...]
    > jak ktoś jeździ, to na 100% przez ten tydzień dopuszczalną prędkość
    > przekroczył. I byłoby w końcu za co autostrady wybudować. Oczywiście

    Niech wysyłają - będziesz miał okazję sprawdzić na żywo, ile sensu
    mają Twoje przykłady absurdu.

  • 24. Data: 2011-10-05 13:22:52
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 05 Oct 2011 13:11:59 +0200, Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > To może być ciekawe: wskazujesz kogoś innego i odmawiasz. Kogo oskarżą
    > w sądzie?

    Ha - nie ma takiej bramki do wyboru.
    Jest albo-albo-albo. To test "jednoktotnego" wyboru.

    --
    Franc

  • 25. Data: 2011-10-05 13:23:15
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Wed, 05 Oct 2011 13:01:51 +0200, Franc <s...@w...pl> wrote:

    > Pisemko jest takie, że wskazanie osoby kierującej jest jednoznaczne z
    > przyjęciem mandatu w w/w kwotach. To nie jest pisemko tylko i wyłącznie o
    > wskazanie osoby kierującej.

    Tego nie rozumiem. Jeśli wskażesz kogoś innego niż Ty sam, to masz za tą
    osobę dostać mandat i punkty?

    RobertP.

  • 26. Data: 2011-10-05 13:24:41
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 05 Oct 2011 13:23:15 +0200, RobertP. napisał(a):

    > Tego nie rozumiem. Jeśli wskażesz kogoś innego niż Ty sam, to masz za tą
    > osobę dostać mandat i punkty?

    Nie, nie - mam wypełnić stoswne rubryczki (cała strona A4), w których
    precyzyjnie wskazuję wszystkie dane kierującej osoby. Wtedy on dostanie
    mandat.

    --
    Franc

  • 27. Data: 2011-10-05 13:30:22
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 05 Oct 2011 13:21:09 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Niech wysyłają - będziesz miał okazję sprawdzić na żywo, ile sensu
    > mają Twoje przykłady absurdu.

    Póki sobie gdybami na grupie, to w/w pomysły może są i absurdalne i można
    się z nich pośmiać.
    Boję się jednak, że w niedalekiej przyszłości ktoś wpadnie na podobny
    pomysł i wtedy to będzie płacz.

    PS.
    Sejm jako maszynka do głosowania przyjmie wszystko, TK jest polityczny. Co
    stoi na przeszkodzie?

    --
    Franc

  • 28. Data: 2011-10-05 13:35:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-05 13:21, Franc pisze:

    > :-)
    > Policjant zatrzymuje na gorącym uczynku - pokazuje Ci dowód np. w postaci
    > pomiaru prędkości. Przekroczyłm, wysuszył - moja wina, przyjmuję mandat.

    Policjant do tego nie jest potrzebny i niedługo tego typu wezwań będzie
    dużo więcej.

    > Tutaj tego elementu nie ma - niczego, co ma ślad nawet dowodu. Papier
    > wszystko przyjmie.

    Jasne. Jeszcze napisz, ze fabrykują dowody jak to tutaj się spotyka.

    > Ty też zapłacisz, jak Ci ktoś prześle wezewanie do uregulowania 200 zł bo
    > "coś tam-coś tam"? czy będziesz jednak oczekiwał dowodu, że te pieniążki
    > się należą?

    Jeżeli będzie to prawdopodobne (to naprawę nie jest ciężko stwierdzić)
    to owszem.

    > Problem? Jest kilka:
    > - mój czas (jest on dla mnie cenny),

    Trzeba było jechać zgodnie z przepisami.

> [...]
    > - odległość do przejechania do najbliższego Sądu (będzie z 50 KM),
    > - moje koszty dodatkowe (paliwo, dzień wolny z pracy).

    LOL - a coś Ty tak zaczął dbać o Państwo? Jak jesteś niewinny to
    trudno, jakoś to podatnicy przeboleją, ale jak kręcisz to powinieneś
    ponieść koszty całej zabawy. W końcu to "Ciebie" złapano, a nie
    kogoś innego. No chyba, że wiesz, ze to nie byłeś Ty.

> [...]
    > wezwania jako dowód samego przekroczenia. Przelew pójdzie jeszcze tego dnia

    Dlaczego podatnicy mają płacić za widzimisię sprawców wykroczeń?
    Taki kolejny egzemplarz wysyłany poczta kosztuje, a ITD nie jest
    zobligowane do dostarczania go sprawcy. Mam możliwość się z nim
    zapoznać i tyle.

  • 29. Data: 2011-10-05 13:38:57
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-05 13:30, Franc pisze:

    > Póki sobie gdybami na grupie, to w/w pomysły może są i absurdalne i można
    > się z nich pośmiać.

    Są tak absurdalne, że nawet śmiać się człowiekowi z tego nie chce.

    > Boję się jednak, że w niedalekiej przyszłości ktoś wpadnie na podobny
    > pomysł i wtedy to będzie płacz.

    Współczuję. Paranoję i manię prześladowczą da się podobno leczyć.

    > PS.
    > Sejm jako maszynka do głosowania przyjmie wszystko, TK jest polityczny. Co
    > stoi na przeszkodzie?

    Prawo.

  • 30. Data: 2011-10-05 13:44:49
    Od: K <g...@z...gov.pl>

    W dniu 05-10-2011 09:44, Franc pisze:
    > Witam grupę,
    >
    > Właśnie dostałem na swoje ręcę poleconym propozycję nie do odrzucienia z
    > szanowgego ITD.
    > Przekroeczeni wg nich to 81/50 i do wyboru trzy bramki:
    > a) biorę to na siebie - nagroda to 200 PLN + 6 punktów
    > b) wskazuję osobę - nagroda 200 PLN + 6 punktów
    > c) nikogo nie wskazuje - nagroda to *300 PLN bez punktów*
    >
    > O tym, że do listu nie dołączono zdjęcia nawet nie piszę, tak samo jak o
    > tym, że mam 7 dni na odesłanie wypełnionych formularzy.
    >
    > Ale ta trzecia opcja - kasa bez punktów o 100 więcej - to już skandal. Co
> [...]

    opcja c, wreszcie jakis uklon w strone kierowcow ;]