    From: to <t...@x...abc>
    Subject: Re: Propozycja nie do odrzucenia z ITD?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: 12 Oct 2011 19:17:37 GMT

    begin Artur Maśląg

    > Ty masz naprawdę poważny problem z tym co Tobie się wydaje, co właśnie
    > potwierdziłeś. Jedynie co udało Ci się osiągnąć swymi imaginacjami i
    > dziwacznymi wnioskami to uśmiech na mojej twarzy. Co on wyrażał to już
    > tylko możesz się domyślać.
    (...)
    > Nie wiem czy zauważyłeś, ale ja już na takie pseudomerytoryczne
    > bredzenia odpowiadałem, a jak na celu masz prowokacje jedna za drugą, to
    > daremne Twoje próby wyprowadzania mnie z równowagi. Owszem, czasem
    > odpowiem, czasem nie. Zresztą gdybyś chciał tak naprawdę merytorycznie
    > dyskutować to musiałbyś trochę poprawić styl swych wypowiedzi.

    Widzę, że miałem rację. ;)

    > Dobre, dobre - teraz z merytorycznych argumentów mamy już pomówienie o
    > prostackie manipulacje, które miałyby być niemoralne :)

    Ta, pomówienie i co jeszcze. Zaczynasz osiągać granice absurdu. Dla
    każdego znającego z grubsza zagadnienia z zakresu technik wywierania
    wpływu jest jasne, dlaczego nie ma tam zdjęcia i dlaczego od razu
    proponują konkretną kwotę mandatu za niewskazanie, szczególnie, że
    zastosowano tu inną strategię niż dotychczas przyjęta przez inne służby.
    Oczywiście pozostaje minimalne prawdopodobieństwo, że jest to czysty
    przypadek...

    > No jasne, jacy ci wszyscy sfotografowani są biedni. Na moralność się
    > powołują, ale jaki płacz, że im się ucina możliwość bujania ślepego, czy
    > prezentowania stanu chodzącej amnezji.

    Twój problem polega na tym, że zakładasz, że ten co dostał fotkę jest
    wielkim piratem, potencjalnym mordercą i dodatkowo cwaniakiem, który chce
    za wszelką cenę uniknąć odpowiedzialności. Wprowadzasz więc niejako
    zasadę domniemania winy.

    Tymczasem praktycznie nikt NIE PAMIĘTA, czy w danym miejscu i o danym
    czasie złamał ograniczenie prędkości i wiele osób także NIE PAMIĘTA, kto
    np. miesiąc temu prowadził ich auto.

    Niewysłanie zdjęcia powoduje, że posądzony o popełnienie wykroczenia nie
    ma żadnych sensownych danych, żeby zdecydować, czy przyjąć mandat czy
    nie, bo jedyne co ma, to stwierdzenie jakiegoś urzędnika, za które ów
    urzędnik w praktyce nie ponosi żadnej odpowiedzialności. Wiele osób
    zapewne byłoby gotowych sądzić się mimo wszystko, dla samych punktów,
    więc podsuwa im się opcję wybrnięcia sytuacji -- co prawda minimalnie
    drożej, ale bez sądu i bez punktów. Ergo -- kasa, kasa, kasa. Nie widzę
    tu zupełnie intencji ukarania rzeczywistego SPRAWCY wykroczenia, a
    jedynie maksymalnie skutecznego napełnienia państwowej kabzy. Gdzie się w
    tym wszystkim podziała istota prawa?