  • Data: 2013-02-23 15:03:34
    Temat: Re: Prokurator Generalny przyznaje mi racje
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 23 Feb 2013 14:42:02 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ja tylko nieśmiało przypomnę, że Sąd Najwyższy był łaskaw w swojej
    > wykładni przyjąć, że zasada ochrony przed samooskarżaniem oraz
    > oskarżaniem bliskich nie obowiazuje w przypadku wykroczeń mniejszej
    > wagi... Dla mnie to było jedno z najbardziej kuriozalnych orzeczeń SN.

    Kiedyś przeanalizowałem historię prawa do odmowy obciążających siebie
    zeznań i od conajmniej 50 lat wstecz, czy to w KK, KW, KPK, czy KPW (bo to
    się zmieniało) zawsze było sfurmułowanie o prawie do odmowy zeznań jeżeli
    ich złożenie narażałoby siebie albo osobę najbliższą na odpowiedzialność
    również w sprawach o wykroczenia.

    Dopiero nie tak dawno po prostu usunięto stamtąd wykroczenia zostawiając
    jedynie odpowiedzialność karną.

    Więc jeżeli obecnie SN tak stwierdził, no to poniekąd prawidłowo - bo
    obecna ustawa nie daje prawa do odmowy. Natomiast skandalem jest sama taka
    ustawa.