  • 211. Data: 2015-07-12 10:00:37
    Temat: Re: Projekt zmian w PORD
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Stiller k...@l...eu.org ...

    > Budzik, ale tak serio. Co Ci przeszkadza ta nędzna wlepka na tablicy
    > rejestracyjnej?

    Na tablicy akurat mniej.
    Ale juz na szsybie mi przeszkadza. Np. wymieniajac szybe musze sie udac po
    nowa naklejke. No ite naklejki nie sa za darmo. Ktos kto je produkuje
    oczekuje za nie konkretnej kasy.
    Ale pytanie trzeba odwrocic - po co mi one sa. Bo one nie maja absolutnie
    zadnej funkcji, zadnego celu...

    > IMO faktycznie może załatwić niektóre problemy. Banda cwaniaczków
    > "taniej zapomnieć dowód" zniknie z automatu. Ten najbardziej parszywy
    > wdupizm przestanie mieć rację bytu. Może niektórym, tym co bardziej
    > zapracowanym pomoże pamiętać. Wiem, że niektórzy tutaj nie wierzą w
    > sens tych badań - ich pełne prawo. Ja uważam, że mają sens.

    Nie neguje sensu badan...

    > Tak się akurat złożyło, że jeżdżę w tej chwili 5 różnymi samochodami i
    > przynajmniej raz w roku zdarza mi się spóźnić na któryś przegląd.
    > Wcale nie dlatego, że mam w dupie. Co więcej, zdarza się, że na
    > przeglądzie wychodzą pierdoły o których nie miałem pojęcia - a staram
    > się dbać o wszystkie samochody.

    No ja tez. I co - naklejka ci w tym pomoze?

    > A to puszczający olej któryś amortyzator, a to totalnie niechwytający
    > jeden z tylnych hamulców (bębny), a to uszkodzona guma przegubu.
    > Wydawało by się, że pierdoły, ale nikt przecież nie kładzie się pod
    > samochodem raz w tygodniu i nie robi szczegółowych oględzin. Co
    > więcej, nie wszystkich to interesuje, a niektórzy po prostu nie mają o
    > tym pojęcia. Dla nich są przeglądy. Takich jest niestety większość.

    Ok, ale dyskutujesz z teza ktora nie padła.
    Ja nie dyskutuje z sensem przeglądów tylko z dodatkowymi upierdliwościami w
    postaci podwójnej opłaty i naklejki na szybe...

  • 212. Data: 2015-07-12 11:32:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Stiller wrote:

    > Budzik, ale tak serio. Co Ci przeszkadza ta nędzna wlepka na tablicy
    > rejestracyjnej?

    ale po co ona kiedy sam numer wystarczy by sprawdzić to co jest na
    naklejce?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 213. Data: 2015-07-12 11:58:35
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 12 Jul 2015 09:32:03 +0000, masti wrote:

    > ale po co ona kiedy sam numer wystarczy by sprawdzić to co jest na
    > naklejce?

    Bo nie każdy ma dostęp do danych po numerze rejestracyjnym. Za pomocą
    naklejki nawet ciocia może Ci powiedzieć, że przegląd Ci się kończy za
    miesiąc.

    Tomek

  • 214. Data: 2015-07-12 12:05:53
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 12 Jul 2015 08:00:37 +0000, Budzik wrote:

    > Na tablicy akurat mniej.
    > Ale juz na szsybie mi przeszkadza.(...)
    > Ale pytanie trzeba odwrocic - po co mi one sa. Bo one nie maja
    > absolutnie zadnej funkcji, zadnego celu...

    Ależ mają. Będzie można łatwo i szybko zweryfikować czy dany pojazd ma
    aktualne badanie techniczne. Bez elektroniki, bez komputera, zatem Ciocia
    Zosia też może Ci przypomnieć że za tydzień przegląd wychodzi.

    > Nie neguje sensu badan...

    Bardzo fajnie, ale zobacz jak prosto naklejka eliminuje cwaniaczków,
    którzy nie robią przeglądów celowo - bo nie. Możemy sobie oczywiście
    gdybać o globalnym systemie wykrywania wszystkiego za pomocą kamer na
    bramownicach. Niemniej w pcimiu dolnym bramownic i kamer nie ma, a
    samochody jednak tam jeżdżą.

    > No ja tez. I co - naklejka ci w tym pomoze?

    Myślę, że może pomóc. Naklejkę, szczególnie tą na szybie, oglądasz jednak
    przy każdym wsiadaniu do samochodu. Do dowodu nie zaglądasz prawie nigdy,
    no chyba że akurat przypomni ci się, żeby sprawdzić czy masz przegląd :)

    > Ok, ale dyskutujesz z teza ktora nie padła.
    > Ja nie dyskutuje z sensem przeglądów tylko z dodatkowymi
    > upierdliwościami w postaci podwójnej opłaty i naklejki na szybe...

    Prawda jest taka, że najprościej wymusić realizację czegoś uderzając
    ludzi tam, gdzie najbardziej boli - a po kieszeni boli bardzo mocno.
    Tylko te kary jakieś takie nędzne. 100zł mnie osobiście nie zmotywuje do
    pilnowania terminu 1000zł pewnie prędzej. Niemniej są tacy, dla których
    te 100pln to spora gotówka i ich będzie dobrze motywować.

    Tomek

  • 215. Data: 2015-07-12 12:28:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Bo nie każdy ma dostęp do danych po numerze rejestracyjnym. Za pomocą
    > naklejki nawet ciocia może Ci powiedzieć, że przegląd Ci się kończy za

    Dlaczego kazdy nie ma dostepu po numerze rejestracyjnym?

  • 216. Data: 2015-07-12 12:53:41
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 12 Jul 2015 10:28:57 +0000, Budzik wrote:

    > Użytkownik Tomasz Stiller k...@l...eu.org ...

    > Dlaczego kazdy nie ma dostepu po numerze rejestracyjnym?

    Nie wiem, sam sobie odpowiedz na to pytanie.

    Tomek

  • 217. Data: 2015-07-12 13:49:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Stiller k...@l...eu.org ...

    > Nie wiem, sam sobie odpowiedz na to pytanie.

    Pokazujesz problem A a chcesz leczyc problem B.
    Skoro problemem jest to, ze kazdy nie moze sprawdzic waznosci badan po nr
    rejestracyjnym to spraw zeby kazdy miał taki dostep.

    OC jakos się dało zrobic:
    https://zapytania.oi.ufg.pl/SASStoredProcess/guest

    To jaki problem zrobic dostep do bazy badan techniczynch, ktora to baza juz
    istnieje?

  • 218. Data: 2015-07-12 13:49:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > aktualne badanie techniczne. Bez elektroniki, bez komputera, zatem
    > Ciocia Zosia też może Ci przypomnieć że za tydzień przegląd wychodzi.

    Teraz tez mozna - wpis jest w dowodzie rejestracyjnym.
    A ty chcesz koeljnej zabawki za iles milionów tylko po to zeby ciocia
    sprawdząła moja naklejke.
    Bzdura!
    Dlaczego nie chcesz naklejek na czoło dzieci przypominajacych o:
    - terminach szczepien
    - terminach okresowych badan stomatologicznych
    - terminach wyłsania pitu, rozliczenia zusu
    Itp, itd...

> [...]
    > gdybać o globalnym systemie wykrywania wszystkiego za pomocą kamer na
    > bramownicach. Niemniej w pcimiu dolnym bramownic i kamer nie ma, a

    Po pierwsze ja nie widze potrzeby takie systemu bo nie widze tego problemu
    z ciagle psujacymi sie, niesprawnymi samochodami na drogach.
    Nie widac tez tego problemu w statystykach...
    Nawet jak ktos ma niesprawne auto, to predzej załatwi przeglad za 5 dych a
    nie bedzie jezdził bez.
    I tu ewentualnie jest pole do uszczelnienia.
    innymi słowy: leczysz problem, ktorego nie ma i dodatkowo chcesz go leczyc
    na zasadzie pudrowania syfa...

> [...]
    > jednak przy każdym wsiadaniu do samochodu. Do dowodu nie zaglądasz
    > prawie nigdy, no chyba że akurat przypomni ci się, żeby sprawdzić czy

    Chyba sobie jaja robisz.
    Ostatnio rok jezdziłem z naklejka z nr rejestracyjnym na naklejce ktory to
    numer rejestracyjny nie był mój.
    Nie masz nic inengo do roobty niz czytac własne naklejki?

> [...]
    > do pilnowania terminu 1000zł pewnie prędzej. Niemniej są tacy, dla
    > których te 100pln to spora gotówka i ich będzie dobrze motywować.

    Widze, ze najchetniej bys sie wypiał w celu wymierzenia kary analnej.
    Wybacz, mnie nie odpowiada takie podejscie, zwłaszcza do sprawy, ktora
    moim zdaniem nie jest zadnym problemem.

  • 219. Data: 2015-07-12 13:54:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-07-08 o 21:23, Liwiusz pisze:

    > Czego nie zrozumiałeś, debilku, z tego, że nawet sprawnym samochodem nie
    > możesz jeździć bez badania technicznego?

    Prześledziłem z nudów ten wątek.
    Gdzie ten przepis znajdę? Ten zabraniający jeździć sprawnym samochodem
    (ale bez potwierdzenia tego w DR)?

  • 220. Data: 2015-07-12 14:00:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

    > OC jakos się dało zrobic:
    > https://zapytania.oi.ufg.pl/SASStoredProcess/guest
    >
    > To jaki problem zrobic dostep do bazy badan techniczynch, ktora to
    > baza juz istnieje?

    A nawet jest juz taka strona:
    historia pojazdu.gov.pl czy jakos tak.
    Tylko ze teraz trzeba podac nr rejestracyjny, vin i datep ierwszej
    rejestracji.

    Ale skoro juz ustalono, ze data badania moze byc dostepna dla wszystkich,
    to przerobienie tej strony, aby waznosc badania pokazywała tylko po samym
    nr rejestracyjynm, bedzie pewnie kosztowało z 1000zł.
    Prosze - masz narzedzie za 1000zł a nie za kilkadziesiat milionów rocznie.