    From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Projekt zmian w PORD
    Date: Sun, 12 Jul 2015 10:05:53 +0000 (UTC)

    On Sun, 12 Jul 2015 08:00:37 +0000, Budzik wrote:

    > Na tablicy akurat mniej.
    > Ale juz na szsybie mi przeszkadza.(...)
    > Ale pytanie trzeba odwrocic - po co mi one sa. Bo one nie maja
    > absolutnie zadnej funkcji, zadnego celu...

    Ależ mają. Będzie można łatwo i szybko zweryfikować czy dany pojazd ma
    aktualne badanie techniczne. Bez elektroniki, bez komputera, zatem Ciocia
    Zosia też może Ci przypomnieć że za tydzień przegląd wychodzi.

    > Nie neguje sensu badan...

    Bardzo fajnie, ale zobacz jak prosto naklejka eliminuje cwaniaczków,
    którzy nie robią przeglądów celowo - bo nie. Możemy sobie oczywiście
    gdybać o globalnym systemie wykrywania wszystkiego za pomocą kamer na
    bramownicach. Niemniej w pcimiu dolnym bramownic i kamer nie ma, a
    samochody jednak tam jeżdżą.

    > No ja tez. I co - naklejka ci w tym pomoze?

    Myślę, że może pomóc. Naklejkę, szczególnie tą na szybie, oglądasz jednak
    przy każdym wsiadaniu do samochodu. Do dowodu nie zaglądasz prawie nigdy,
    no chyba że akurat przypomni ci się, żeby sprawdzić czy masz przegląd :)

    > Ok, ale dyskutujesz z teza ktora nie padła.
    > Ja nie dyskutuje z sensem przeglądów tylko z dodatkowymi
    > upierdliwościami w postaci podwójnej opłaty i naklejki na szybe...

    Prawda jest taka, że najprościej wymusić realizację czegoś uderzając
    ludzi tam, gdzie najbardziej boli - a po kieszeni boli bardzo mocno.
    Tylko te kary jakieś takie nędzne. 100zł mnie osobiście nie zmotywuje do
    pilnowania terminu 1000zł pewnie prędzej. Niemniej są tacy, dla których
    te 100pln to spora gotówka i ich będzie dobrze motywować.

    Tomek