  • 11. Data: 2019-12-10 13:17:04
    Temat: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    1 stycznia to ciekawa data, jak będzie lód i śnieg, do tego po Sylwestrze.

    -----
    > Zgodnie z nowym projektem (sejmowy druk nr 48) piesi już za rok (od stycznia 2021
    roku) zyskają pierwszeństwo przed samochodem

  • 12. Data: 2019-12-10 15:00:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yabba,

    Tuesday, December 10, 2019, 10:54:34 AM, you wrote:

> [...]
    283C12584C6004BB1E2/%24File/48.pdf
    > Chwila moment. Dlaczego tramwaj nie musi ustępować pieszemu chcącemu
    > wejść na przejście? Czy kierujący tramwajami są mniej europejscy? Czy
    > może przerasta ich kulturalne zachowywanie się w ruchu drogowym?

    Fpisójcie kraje, w kturych tramwaje ustempujom!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2019-12-10 17:22:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jak przed przejsciem będę oczekiwał na koleżankę albo rozmowę telefoniczną z
    katechetom osiedlowym to też będą się musiały zatrzymywac? Jest tam coś o zakazie
    przebywania w okolicy przejscia jak się nie chce przejsc? Najrozsądniej by było że
    pieszy oczekujący na przejscie musi wykonywać jakieś ruchy albo wydawac okreslone
    dźwięki. Wtedy by było wiadomo czy chce przejsc. Ostatnio nieduzo jeżdżę samochodem.
    Przystosuje się i będę bardzo gorliwy w przestrzeganiu durnego prawa. A jako pieszy
    będę miał ubaw jak piecdziesiat samochodów będzie się musiało zatrzymać zebym kulejac
    przeszedł na drugą stronę. Tak jak ja powinni postępować wszyscy co uwazaja zmianę za
    durnote. Raz że mniej pieszych by wtedy na bank zginęło. Dwa, miasta by się
    zakorkowaly na amen. Jesli dzisiaj GPS policzyl ze 15 kilometrow będę jechał 40 minut
    to po strajku włoskim mądrych kierowców pokazywał by że 1 godzine i 12 minut bedzie
    trwała wycieczka.

  • 14. Data: 2019-12-10 19:51:51
    Od: Kviat

    W dniu 10.12.2019 o 10:29, Miroo pisze:

    > Może i będzie mniej rozjechanych pieszych. Ale na pewno przybędzie
    > zmiażdżonych osobówek.
    > Widział ktoś, żeby któraś ciężarówka zwalniała wg znaków do 70km/h np na
    > wlotówce Radomia do Warszawy? Są tam 3 pasy ruchu i przejścia dla
    > pieszych bez świateł.

    To może właśnie o to chodzi żeby zaczęli zwalniać?
    Bo nie rozumiem czegoś... skoro są tacy którzy po mieście jeżdżą 200
    km/h to znaczy, że przepisy ograniczające prędkość w mieście są bez
    sensu, bo są tacy którzy jeżdżą 200 km/h po mieście i będą tym jadącym
    wolniej wjeżdżali w bagażnik?

    > Takich miejsc jest sporo. Zlikwidują przejścia?
    > Dołożą światła? Zrobią zwężenia?

    Może podwyższą mandaty i za miażdżenie osobówek będą wsadzać na 25 lat
    bezwzględnego więzienia?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2019-12-10 20:41:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-12-10 o 09:39, Willom pisze:
    > Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych
    > przed przejściem dla pieszych. Druk nr 48.

> [...]

    Nie wiem czy ustawodawca to planował, ale obowiązek zatrzymania się jest
    w projekcie bezwzględny.
    Czyli nawet jak nic nie jedzie, nawet jak samochody już stoją, czy jak
    jest to przejście z ruchem kierowanym - pieszy zawsze musi stanąć i
    zawsze musi się upewnić o tym że jest mu ustępowane pierwszeństwo.

    Sam obowiązek upewnienia się o ustępowaniu pierwszeństwa z kolei stoi w
    sprzeczności z art. 4

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 16. Data: 2019-12-10 20:58:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.12.2019 o 20:41, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > zawsze musi się upewnić o tym że jest mu ustępowane pierwszeństwo.
    >
    > Sam obowiązek upewnienia się o ustępowaniu pierwszeństwa z kolei stoi w

    No niestety muszę przyznać, że jak się pisiory zabiorą za legislacje, to
    zawsze wszystko spierdolą niezależnie od tego czy idea słuszna czy nie:(

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2019-12-10 21:02:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > zawsze musi się upewnić o tym że jest mu ustępowane pierwszeństwo.
    >
    > Sam obowiązek upewnienia się o ustępowaniu pierwszeństwa z kolei stoi w

    Ale za to jest w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem.
    To brzmi jak wszystko co robi PIS, czyli opakowane w ładny papierek g.
    Co to zrobić żeby było iż dbamy o pieszych i sekujemy kierowców,
    jednocześnie niewiele zmieniając w sensie faktycznym....

    Oczywiście nie powiem, żebym się zmartwił. ;-)

  • 18. Data: 2019-12-10 22:12:24
    Od: Kviat

    W dniu 10.12.2019 o 12:17, pueblo pisze:
    > Witaj , 10 gru 2019 w
    ps.com

    > Taa, no i przed takimi zaprdalaczami ma pieszych uchronić przepis, który
    > będzie utrudniał życie pozostałym w miarę normalnym kierowcom.

    Czy zgodzisz się, że normalny kierowca to taki, który jeździ zgodnie z
    przepisami?

    Jeżeli tak, to ten przepis na pewno nie utrudni jazdy normalnym
    kierowcom, którzy do tej pory jeździli zgodnie z przepisami. Dla nich
    nic się nie zmieni.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2019-12-10 22:18:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-12-10 o 20:58, Shrek pisze:

    > No niestety muszę przyznać, że jak się pisiory zabiorą za legislacje, to
    > zawsze wszystko spierdolą niezależnie od tego czy idea słuszna czy nie:(

    Ja bym opcji politycznej do tego nie mieszał, bo opcje się zmieniają, a
    poziom bełkotu w uchwalanym prawie niezmienny od lat.

    Tak swoją drogą, to kto fizycznie tworzy teksty ustaw?
    Sami posłowie, czy są od tego ludzie?
    I kto ich zatrudnia? Sejm, czy każdy poseł ma swojego "ghostwritera"?

    I kim oni są, bo nie spodziewałbym się choćby student prawa narobił
    takich gniotów jak ten projekt czy niedawno uchwalone zmiany w PoRD z
    korytarzem życia i zamkiem błyskawicznym (idee bardzo dobre, ale
    wykonanie fatalne).

  • 20. Data: 2019-12-10 22:21:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.12.2019 o 22:18, Tomasz Pyra pisze:

    > Tak swoją drogą, to kto fizycznie tworzy teksty ustaw?

    Biuro legislacyjne sejmu?

    Ale oni chyba zajmują się przelaniem na paragrafy tego co chce
    legislator. A jak chce gówno na wejściu, to dostanie gówno na wyjściu.

    --
    Shrek