eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProjekt ustawy o pierwszeństwie pieszych. › Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!news.unit0.net!borde
    r1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    Subject: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <qsnln7$1eth$1@gioia.aioe.org>
    <5deff4f0$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <qumbr3$p96$1@gioia.aioe.org>
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Date: Sun, 5 Jan 2020 15:59:19 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <qumbr3$p96$1@gioia.aioe.org>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 45
    Message-ID: <5e11f9d1$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.53.78
    X-Trace: 1578236369 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 500 89.64.53.78:48511
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2669575
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-01-03 o 04:09, FreyKol pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:5deff4f0$0$17359$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2019-12-10 o 09:39, Willom pisze:
    >
    >>> Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych
    >>> przed przejściem dla pieszych. Druk nr 48.
    >>>
    >>> Tekst projektu :
    >>> http://orka.sejm.gov.pl/Druki9ka.nsf/0/C415F07836EA2
    283C12584C6004BB1E2/%24File/48.pdf
    >>> http://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/druk.xsp?nr=48
    >>>
    >> Nie wiem czy ustawodawca to planował, ale obowiązek zatrzymania się
    >> jest w projekcie bezwzględny.
    >
    > Nie, nie jest bezwzględny.
    > Jest napisane "zatrzymać się i upewnić", ...  czyli musi wystąpić
    > jednocześnie
    > zatrzymanie się i upewnienie. Jeżeli nic nie jedzie, to nie ma potrzeby
    > upewniania i nie ma potrzeby zatrzymywania się.

    Mylisz się - odczytujesz to zdanie "na chłopski rozum", podczas gdy
    spójnik "i" w tekstach prawnych ma swoje ścisłe logiczne znaczenie
    którym jest konieczność wypełnienia zarówno pierwszego jak i drugiego
    warunku.

    Porównaj np. tu: "kierujący zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie
    spowoduje utrudnienia ruchu" (to jest o zielonej strzałce). Zatrzymać
    się trzeba zawsze, nawet jeśli nie ma komu utrudniać ruchu.
    Albo tu: "zjechać na prawo i zmniejszyć prędkość" oznacza że trzeba
    zawsze zjechać na prawo i zawsze zmniejszyć prędkość.

    Dlatego sformułowanie dotyczące pieszych również oznacza że musi zawsze
    się zatrzymać i zawsze musi się upewnić.
    Natomiast oczywiście jestem przekonany że twórca przepisu nie miał tego
    na myśli, tylko ponieważ jest niedojdą, to napisał tak jak napisał -
    założę się że wszystkie ostatnie zmiany w PoRD (i zamek błyskawiczny i
    korytarz życia i ta) są pióra tego samego człowieka, bo wszystkie one są
    równej jakości - świadczącej o braku wyobraźni, a nawet nieznajomości
    podstawowych definicji i pojęć których używa.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:
    http://powertorque.cba.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: