-
Data: 2020-01-06 12:58:44
Temat: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych.
Od: kk <k...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2020-01-05 15:59, Tomasz Pyra wrote:
> W dniu 2020-01-03 o 04:09, FreyKol pisze:
>> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
>> wiadomości news:5deff4f0$0$17359$65785112@news.neostrada.pl...
>>> W dniu 2019-12-10 o 09:39, Willom pisze:
>>
>>>> Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych
>>>> przed przejściem dla pieszych. Druk nr 48.
>>>>
>>>> Tekst projektu :
>>>> http://orka.sejm.gov.pl/Druki9ka.nsf/0/C415F07836EA2
283C12584C6004BB1E2/%24File/48.pdf
>>>> http://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/druk.xsp?nr=48
>>>>
>>> Nie wiem czy ustawodawca to planował, ale obowiązek zatrzymania się
>>> jest w projekcie bezwzględny.
>>
>> Nie, nie jest bezwzględny.
>> Jest napisane "zatrzymać się i upewnić", ... czyli musi wystąpić
>> jednocześnie
>> zatrzymanie się i upewnienie. Jeżeli nic nie jedzie, to nie ma potrzeby
>> upewniania i nie ma potrzeby zatrzymywania się.
>
> Mylisz się - odczytujesz to zdanie "na chłopski rozum", podczas gdy
> spójnik "i" w tekstach prawnych ma swoje ścisłe logiczne znaczenie
> którym jest konieczność wypełnienia zarówno pierwszego jak i drugiego
> warunku.
Ale w sytuacji gdy coś jedzie czy "zatrzymać się" zawsze a "upewnić"
tylko gdy jedzie?
>
> Porównaj np. tu: "kierujący zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie
> spowoduje utrudnienia ruchu" (to jest o zielonej strzałce). Zatrzymać
> się trzeba zawsze, nawet jeśli nie ma komu utrudniać ruchu.
> Albo tu: "zjechać na prawo i zmniejszyć prędkość" oznacza że trzeba
> zawsze zjechać na prawo i zawsze zmniejszyć prędkość.
Nie ma pełnej analogii w przepisie, który podajesz.
>
> Dlatego sformułowanie dotyczące pieszych również oznacza że musi zawsze
> się zatrzymać i zawsze musi się upewnić.
No ale chodziło o to, że jak nic nie jedzie to nie ma co upewnieniać się
że kierowca ustąpił. Pozostaje jedynie czy ma się zatrzymać w związku z
upewnianiem czy niezależnie.
> Natomiast oczywiście jestem przekonany że twórca przepisu nie miał tego
> na myśli, tylko ponieważ jest niedojdą, to napisał tak jak napisał -
> założę się że wszystkie ostatnie zmiany w PoRD (i zamek błyskawiczny i
> korytarz życia i ta) są pióra tego samego człowieka, bo wszystkie one są
> równej jakości - świadczącej o braku wyobraźni, a nawet nieznajomości
> podstawowych definicji i pojęć których używa.
>
Następne wpisy z tego wątku
- 08.01.20 12:39 ąćęłńóśźż
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-16 odpowiedzialnosc powodz
- 2024-12-16 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=