-
Data: 2020-01-05 15:59:19
Temat: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2020-01-03 o 04:09, FreyKol pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:5deff4f0$0$17359$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2019-12-10 o 09:39, Willom pisze:
>
>>> Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych
>>> przed przejściem dla pieszych. Druk nr 48.
>>>
>>> Tekst projektu :
>>> http://orka.sejm.gov.pl/Druki9ka.nsf/0/C415F07836EA2
283C12584C6004BB1E2/%24File/48.pdf
>>> http://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/druk.xsp?nr=48
>>>
>> Nie wiem czy ustawodawca to planował, ale obowiązek zatrzymania się
>> jest w projekcie bezwzględny.
>
> Nie, nie jest bezwzględny.
> Jest napisane "zatrzymać się i upewnić", ... czyli musi wystąpić
> jednocześnie
> zatrzymanie się i upewnienie. Jeżeli nic nie jedzie, to nie ma potrzeby
> upewniania i nie ma potrzeby zatrzymywania się.
Mylisz się - odczytujesz to zdanie "na chłopski rozum", podczas gdy
spójnik "i" w tekstach prawnych ma swoje ścisłe logiczne znaczenie
którym jest konieczność wypełnienia zarówno pierwszego jak i drugiego
warunku.
Porównaj np. tu: "kierujący zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie
spowoduje utrudnienia ruchu" (to jest o zielonej strzałce). Zatrzymać
się trzeba zawsze, nawet jeśli nie ma komu utrudniać ruchu.
Albo tu: "zjechać na prawo i zmniejszyć prędkość" oznacza że trzeba
zawsze zjechać na prawo i zawsze zmniejszyć prędkość.
Dlatego sformułowanie dotyczące pieszych również oznacza że musi zawsze
się zatrzymać i zawsze musi się upewnić.
Natomiast oczywiście jestem przekonany że twórca przepisu nie miał tego
na myśli, tylko ponieważ jest niedojdą, to napisał tak jak napisał -
założę się że wszystkie ostatnie zmiany w PoRD (i zamek błyskawiczny i
korytarz życia i ta) są pióra tego samego człowieka, bo wszystkie one są
równej jakości - świadczącej o braku wyobraźni, a nawet nieznajomości
podstawowych definicji i pojęć których używa.
--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online:
http://powertorque.cba.pl
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- co to za obcęgi? [OT]
- Rondo :)
- Jeżeli ktoś rozpędza BMW na drodze publicznej do 250 km/godz. to tworzy narzędzie zbrodni
- parkowanie tyłem
- Rozmiar opony
- Dlaczego bede jezdzil samochodem do centrum?
- Zermatt
- "25 zł/100 i śmiejesz się z elektryków"
- Taniej niż 1,27zł za kilowatogodzinę prądu?
- dojehałem w jednym kawałku
- Apteczka wg DIN 13164
- Polskie Obserwatorium Bezpiecze?stwa Ruchu Drogowego (POBR) mapa wypadk??w
- Department of Government Efficiency Europe, EU is made of Elon Tesla
- ostrość hamulców
- gdzie kupujecie OC
Najnowsze wątki
- 2025-05-31 Warszawa => IT Hardware Specialist - Wsparcie i Konfiguracja <=
- 2025-05-31 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-05-31 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-05-31 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-05-31 co to za obcęgi? [OT]
- 2025-05-30 Rondo :)
- 2025-05-30 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-05-30 Warszawa => Senior C++ Developer (analiza numeryczna i modelowanie) <=
- 2025-05-30 Gdańsk => Team Lead Data Engineer (Snowflake) <=
- 2025-05-30 Warszawa => Team Lead Data Engineer (obszar Snowflake) <=
- 2025-05-30 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-05-30 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-05-30 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-05-30 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-05-30 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo