-
Data: 2020-01-05 15:59:19
Temat: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2020-01-03 o 04:09, FreyKol pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:5deff4f0$0$17359$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2019-12-10 o 09:39, Willom pisze:
>
>>> Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych
>>> przed przejściem dla pieszych. Druk nr 48.
>>>
>>> Tekst projektu :
>>> http://orka.sejm.gov.pl/Druki9ka.nsf/0/C415F07836EA2
283C12584C6004BB1E2/%24File/48.pdf
>>> http://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/druk.xsp?nr=48
>>>
>> Nie wiem czy ustawodawca to planował, ale obowiązek zatrzymania się
>> jest w projekcie bezwzględny.
>
> Nie, nie jest bezwzględny.
> Jest napisane "zatrzymać się i upewnić", ... czyli musi wystąpić
> jednocześnie
> zatrzymanie się i upewnienie. Jeżeli nic nie jedzie, to nie ma potrzeby
> upewniania i nie ma potrzeby zatrzymywania się.
Mylisz się - odczytujesz to zdanie "na chłopski rozum", podczas gdy
spójnik "i" w tekstach prawnych ma swoje ścisłe logiczne znaczenie
którym jest konieczność wypełnienia zarówno pierwszego jak i drugiego
warunku.
Porównaj np. tu: "kierujący zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie
spowoduje utrudnienia ruchu" (to jest o zielonej strzałce). Zatrzymać
się trzeba zawsze, nawet jeśli nie ma komu utrudniać ruchu.
Albo tu: "zjechać na prawo i zmniejszyć prędkość" oznacza że trzeba
zawsze zjechać na prawo i zawsze zmniejszyć prędkość.
Dlatego sformułowanie dotyczące pieszych również oznacza że musi zawsze
się zatrzymać i zawsze musi się upewnić.
Natomiast oczywiście jestem przekonany że twórca przepisu nie miał tego
na myśli, tylko ponieważ jest niedojdą, to napisał tak jak napisał -
założę się że wszystkie ostatnie zmiany w PoRD (i zamek błyskawiczny i
korytarz życia i ta) są pióra tego samego człowieka, bo wszystkie one są
równej jakości - świadczącej o braku wyobraźni, a nawet nieznajomości
podstawowych definicji i pojęć których używa.
--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online:
http://powertorque.cba.pl
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem