-
21. Data: 2020-02-03 14:52:24
Temat: Re: Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Trzeba będzie zwalniać, a jak ktoś będzie się kiwal w pobliżu to się zatrzymywać. Nie
dbają ludzie o swoje interesy to jest jak jest. Ci co rządzą sprawdzają ile ludzie
mogą wytrzymać.
-
22. Data: 2020-02-03 15:21:13
Temat: Re: Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2020-02-03 o 14:52, Zenek Kapelinder pisze:
> Trzeba będzie zwalniać, a jak ktoś będzie się kiwal w pobliżu to się zatrzymywać.
Nie dbają ludzie o swoje interesy to jest jak jest. Ci co rządzą sprawdzają ile
ludzie mogą wytrzymać.
>
Po co robić przejścia na guzik, po co kładki górą, czy przejścia
podziemne? Nalezy pieszych od kierowców separować rzeczami, nie
przepisami. Ale taka inwestycja w bezpieczeństwo przecież kosztuje...
Taniej jednym przepisem nakazać kierowcy się zatrzymać, a jak kogoś
skasuje, to jego wina.
Kierowca już jest obciążony, ma w cholerę rzeczy do odserwowania podczas
jazdy, a tu dostanie kolejną rzecz do pilnowania.
Kiedyś to się zesra, bo są granice ludzkiej percepcji. Jak nie tym, to
kolejnym obowiązkiem osiągną granicę, po której nie damy rady fizycznie
i psychicznie prowadzić samochodu zgodnie z dziesiątkami przepisów.
--
viktorius
-
23. Data: 2020-02-03 16:48:45
Temat: Re: Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 03-02-2020 o 15:21, viktorius pisze:
> W dniu 2020-02-03 o 14:52, Zenek Kapelinder pisze:
>> Trzeba będzie zwalniać, a jak ktoś będzie się kiwal w pobliżu to się
>> zatrzymywać. Nie dbają ludzie o swoje interesy to jest jak jest. Ci co
>> rządzą sprawdzają ile ludzie mogą wytrzymać.
>>
>
> Po co robić przejścia na guzik, po co kładki górą, czy przejścia
> podziemne? Nalezy pieszych od kierowców separować rzeczami, nie
> przepisami. Ale taka inwestycja w bezpieczeństwo przecież kosztuje...
> Taniej jednym przepisem nakazać kierowcy się zatrzymać, a jak kogoś
> skasuje, to jego wina.
>
> Kierowca już jest obciążony, ma w cholerę rzeczy do odserwowania podczas
> jazdy, a tu dostanie kolejną rzecz do pilnowania.
> Kiedyś to się zesra, bo są granice ludzkiej percepcji. Jak nie tym, to
> kolejnym obowiązkiem osiągną granicę, po której nie damy rady fizycznie
> i psychicznie prowadzić samochodu zgodnie z dziesiątkami przepisów.
Już nie dajemy, dlatego na przejściach, znajdujących się często co 50
czy 100 m, nikt normalny nie hamuje specjalnie....
-
24. Data: 2020-02-03 20:57:08
Temat: Re: Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych. Obowiązek zwolnić i nie narazić.
Od: "Feliks" <l...@f...pl>
Użytkownik "yabba" <...@...pl> napisał w wiadomości
news:5e381963$0$555$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Najbardziej ucierpi płynność ruchu poza miastami. Są drogi z przejściami
> poza terenem zabudowanym. W nocy lampy uliczne oświetlają czasem
> praktycznie tylko zebrę na asfalcie i metr chodnika.
> Trzeba będzie zwalniać do 20 km/h przed każdym takim przejściem.
>
> yabba
Obecnie jest obowiązujący przepis nakazujący zwolnić,
gdy jest pieszy wchodzący na przejście
i nie wolno pieszego narazic na niebezpieczeństwo.
-
25. Data: 2020-02-03 21:06:08
Temat: Re: Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych. Obowiązek zwolnić i nie narazić.
Od: yabba <...@...pl>
W dniu 03-02-2020 o 20:57, Feliks pisze:
> Użytkownik "yabba" <...@...pl> napisał w wiadomości
> news:5e381963$0$555$65785112@news.neostrada.pl...
>>
>> Najbardziej ucierpi płynność ruchu poza miastami. Są drogi z
>> przejściami poza terenem zabudowanym. W nocy lampy uliczne oświetlają
>> czasem praktycznie tylko zebrę na asfalcie i metr chodnika.
>> Trzeba będzie zwalniać do 20 km/h przed każdym takim przejściem.
>>
>> yabba
>
> Obecnie jest obowiązujący przepis nakazujący zwolnić,
> gdy jest pieszy wchodzący na przejście
> i nie wolno pieszego narazic na niebezpieczeństwo.
>
Obecnie pieszemu nie wolno wchodzić bezpośrednio przed nadjeżdżający
pojazd, czyli pieszy musi się upewnić czy nic nie jedzie i musi dać
szansę na zauważenie siebie i zatrzymanie pojazdu.
Po nowemu każde przejście trzeba będzie traktować jak skrzyżowanie z
drogą z pierwszeństwem przejazdu. Pieszy nie będzie zobowiązany do
zastanawiania się czy coś nadjeżdża czy nie.
yabba
-
26. Data: 2020-02-03 21:18:08
Temat: Re: Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.02.2020 o 15:21, viktorius pisze:
> Po co robić przejścia na guzik, po co kładki górą, czy przejścia
> podziemne?
Tak tak przejście podziemne w każdej wiosce;)
> Nalezy pieszych od kierowców separować rzeczami,
Ciebie odseparować;)
> Kierowca już jest obciążony, ma w cholerę rzeczy do odserwowania podczas
> jazdy, a tu dostanie kolejną rzecz do pilnowania.
Obowiązku nie ma.
--
Shrek
-
27. Data: 2020-02-03 23:24:21
Temat: Re: Projekt. Kaczyńskiemu nie opłaca się.
Od: "Polkot" <r...@d...pl>
Użytkownik "viktorius" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
news:r19a8o$4et$1$viktoriu@news.chmurka.net...
>
> Po co robić przejścia na guzik, po co kładki górą, czy przejścia
> podziemne? Nalezy pieszych od kierowców separować rzeczami, nie
> przepisami. Ale taka inwestycja w bezpieczeństwo przecież kosztuje...
> --
> viktorius
Wódz Kaczyński PiS nie ma pieniędzy na bezpieczeństwo. Nie opłaca mu się
inwestowanie w bezpieczeństwo - to przynosi mały efekt podczas wyborów.
Bardziej opłacalne jest danie pieniędzy dla Partii Watykańskiej,
dla propagandy TVPiS i dla zatrudnionych PSów w rozdętych spólkach skarbu
państwa.
-
28. Data: 2020-02-03 23:38:26
Temat: Re: Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.
Od: s...@g...com
W dniu poniedziałek, 3 lutego 2020 14:18:49 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:
> W dniu 03.02.2020 o 15:21, viktorius pisze:
>
> > Po co robić przejścia na guzik, po co kładki górą, czy przejścia
> > podziemne?
>
> Tak tak przejście podziemne w każdej wiosce;)
>
Tam gdzie jest sens jest warto.
Niestety to wiele nie zmieni. Nawet jakby dac je wszedzie gdzie jest sens.
Ale bedzie lepiej.
> > Nalezy pieszych od kierowców separować rzeczami,
>
> Ciebie odseparować;)
>
Tyle ze to prawda. Jak sie separuje ruch przez wykluczenie samochodow z deptakow czy
centrow miast to ci pasuje. Czyz nie?
> > Kierowca już jest obciążony, ma w cholerę rzeczy do odserwowania podczas
> > jazdy, a tu dostanie kolejną rzecz do pilnowania.
>
> Obowiązku nie ma.
>
Wiele rzeczy nie jest obowiazkowych ale warto robic.
A jak sie zyje razem to warto niektore czynnosci wspoldzielic aby wszystkim bylo
lepiej.
Co z tego ze pieszy ma pierwszenstwo jak nie pokorzysta bo nie zyje?
Wlasnie byla dyskusja na redicie ameryka vs reszta swiata.
Temat byl o dzieciaku ktory szedl do autobusu (w ameryce) i kierownik by go
przejechal.
I tam ladnie bylo widac podzial miedzy tymi co "dziecko swiete, gupie, caly swiat ma
sie wokolo niego obracac!" a tymi co rozumieja ze jak dziecko wie co i jak to pod
kola nie wlezie.
No i jak statsy pokazuja, w ameryce dzieci maja sporo ochrony i nie chodza zbytnio a
gina rownie czesto jak w eu.
https://crashstats.nhtsa.dot.gov/Api/Public/ViewPubl
ication/812681
table 2
214 zabitych (350mln ludzi)
europa - troche mniej niz 300 dzieci na rok (500mln ludzi)
https://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roa
dsafety/files/pdf/statistics/dacota/bfs20xx_pedestri
ans.pdf
figure 4a
Nie wiem czy sie nie machlem gdzies ale wyglada sensownie.
Wnioski sa proste. Trza patrzec i byc ostroznym. Po obu stronach kierownicy.
-
29. Data: 2020-02-04 06:34:05
Temat: Re: Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.02.2020 o 23:38, s...@g...com pisze:
>> Tak tak przejście podziemne w każdej wiosce;)
>>
>
> Tam gdzie jest sens jest warto.
Problem w tym, że w we wiosce jest to bez sesnu,
>>> Nalezy pieszych od kierowców separować rzeczami,
>>
>> Ciebie odseparować;)
>>
>
> Tyle ze to prawda. Jak sie separuje ruch przez wykluczenie samochodow z deptakow
czy centrow miast to ci pasuje. Czyz nie?
Pasuje. Tyle że przedpisca chce separować piszych od kierowców a nie na
odwrót.
>>> Kierowca już jest obciążony, ma w cholerę rzeczy do odserwowania podczas
>>> jazdy, a tu dostanie kolejną rzecz do pilnowania.
>>
>> Obowiązku nie ma.
>>
>
> Wiele rzeczy nie jest obowiazkowych ale warto robic.
> A jak sie zyje razem to warto niektore czynnosci wspoldzielic aby wszystkim bylo
lepiej.
Miałem na myśli, że obowiązku jazdu jak kogoś to przerasta nie ma.
> Co z tego ze pieszy ma pierwszenstwo jak nie pokorzysta bo nie zyje?
Choćby to, że kierowca poniesie karę? Na tej zasadzie to większość prawa
jest bez sensu.
> Nie wiem czy sie nie machlem gdzies ale wyglada sensownie.
> Wnioski sa proste. Trza patrzec i byc ostroznym. Po obu stronach kierownicy.
Dokładnie tak.
--
Shrek
-
30. Data: 2020-02-04 11:56:12
Temat: Re: Projekt. Kaczyńskiemu nie opłaca się.
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Weź jakieś narzędzie samochodowe i pie....nij się zdrowo w łeb.
-----
> Bardziej opłacalne jest danie pieniędzy dla Partii Watykańskiej