  • 1. Data: 2009-06-22 12:39:46
    Temat: Projekt nowej specutsawy telekomunikacyjnej - O ZGROZO !
    Od: b...@i...pl

    Witajcie...

    tutaj: http://www.mi.gov.pl/files/0/1791108/ustawaorozwojus
    ieci1706.pdf

    znajduje sie projekt ustawy o nazwie: "Ustawa o wspieraniu rozwoju usług i
    sieci szerokopasmowych w telekomunikacji"

    W moim odczuciu, po przekartkowaniu jej, komus mocno odbilo.

    Np szanowni koledzy, od zaraz bedziemy musieli zbudowac wszedzie swiatlowody -
    do kazdego bloku (~ok) ale i do kazdego MIESZKANIA w bloku: Art.24...
    Albo np jak sobie samorzad zazyczy, to zbudouje sobie wlasna siec i bedzie mial
    prawo podlaczyc ja do sieci prywatnego ISP...

    Czy ktos cos z was wie na jakim etapie jest ten gniot i czy ma/nie ma szans na
    wejscie w zycie ?

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 2. Data: 2009-06-22 13:35:35
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    b...@i...pl pisze:
> [...]
    > prawo podlaczyc ja do sieci prywatnego ISP...
    >
    > Czy ktos cos z was wie na jakim etapie jest ten gniot i czy ma/nie ma szans na

    nierozumie skad taka "jazda" na swiatlowody pozatym:
    - art 25 p.2 - ciekawe, mozna komus zabierac wlokna ...

    Jest jeszcze zapis na temat doprowadzania swiatla do kazdego mieszkania
    ORAZ lokalu uzytkowego nie pisze natomiast nic jak ma byc swiatlowod
    zakonczony ... (mozna rzucic golym wloknem "na przestrzal" .....)

    Teraz pytanie co z budynkami istniejacymi ? czo w przypadku bydynkow
    zabytkowych ?

    Rozumie JEDNA kanalizacje dostepna dla wszystkich (operatorow) na
    terenie nowej inwestycji, jeden ogolno dostepny szacht kablowy oraz
    powiedzmy pomieszczenie na ulokowanie gratow, ale kable ? (obojetne czy
    miedz, koncentryk czy swiatlo)

    --
    Adam

  • 3. Data: 2009-06-22 13:39:00
    Od: b...@i...pl

    > Teraz pytanie co z budynkami istniejacymi ? czo w przypadku bydynkow
    > zabytkowych ?

    No ja wlasnie o to pytam... :D
    Jakbysmy mowili o budynkach nowych, to ok... ale wyobrazcie sobie teraz ze np.
    TPSA, a takze kazdy dowolnie maly i duzy operator musi przejsc na swiatlowody
    wszedzie :| Kogos pogielo. I co - ludzie maja sobie kupowac karty swiatlowodowe
    czy moze z nieba spadna ?
    Neutralnosc technologiczna to jakis archaizm juz rozumiem... :/
    I bedziemy mieli telefon na swiatlowodzie, bo inaczej juz nie bedzie mozna :|
    I kto ma niby je budowac ? ISP czy wlasciciel budynku ? Jestem ciekawy jak
    spoldzielnie mieszkaniowe sie uciesza jak zobacza, ze musza wydac tak z
    kilkadziesiat tysiecy na kazdy budynek w swoich zasobach... Wszyscy bedziemy
    skakac z radosci.

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 4. Data: 2009-06-23 09:10:38
    Od: Mariusz <m...@n...email.pl>

    b...@i...pl wrote:

> [...]
    > kilkadziesiat tysiecy na kazdy budynek w swoich zasobach... Wszyscy bedziemy

    Chodzi o to, by nie inwestować w przestarzałą technologię.
    Koszt materiału z którego zrobiony jest kabel jest i tak drugorzędny w
    stosunku do kosztów procesu wymaganego do jego położenia.

    Światłowód do budynku nie oznacza światłowodu do każdego punktu
    odbiorczego. Przecież istnieją takie technologie jak GPON, które
    zakładają właśnie podejście jednym włóknem do budynku. Po budynku
    transmisja może iść w inny sposób.
    Nawet w przypadku budynków jednorodzinnych, podejście światłowodem nie
    oznacza automatycznie optycznego punktu styku z urządzeniem abonenckim,
    bo wcale nie jest powiedziane, że transmisja po włóknie będzie się
    odbywała według standardów używanych w sprzęcie amatorskim. Po prostu -
    operator będzie musiał czymś to włókno zakończyć. Przykładowo, w
    przypadku Metro Ethernet byłby to jakiś Demarcation Device.
    Zresztą, nawet teraz, bez światłowodów, stosuje się tego typu podejście.
    Np. europejskie implementacje ISDN BRA zakładają, że to operator stawia
    NT w siedzibie klienta.

  • 5. Data: 2009-06-23 10:12:59
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 22 Cze, 15:35, Adam Paluch <a...@-...com.pl> wrote:

    > Teraz pytanie co z budynkami istniejacymi ? czo w przypadku bydynkow
    > zabytkowych ?

    Art. 85. 1. Obowiazek, o ktorym mowa w art. 24, ma zastosowanie do
    budynkow,
    dla ktorych wniosek o pozwolenie na budowe zostal zlozony po 31
    stycznia 2010 r.

    --
    Marek K

  • 6. Data: 2009-06-23 18:04:42
    Od: b...@i...pl

> [...]
    > budynkow,
    > dla ktorych wniosek o pozwolenie na budowe zostal zlozony po 31

    Uff.. nie doczytalem tego przyznaje... ale to troche bez sensu ze jest taki
    wpis, a duuzo duuzo dalej jest wpis, ze dotyczy tylko nowych... troche nei tak
    to powinn brzmiec - to wszystko powinno byc w jednym Art.
    Tak czy inaczej z przyjemnoscia spiesze doniesc ze napisalem Pani prezez
    Streżyńskiej swoje uwagi i dostalem odpowiedz w ciagu jednego dnia, ze sie tym
    zajmie, bo nie taki byl zamysl by zmuszac do swiatla zawsze wszystkich i
    wszedzie.
    Napisala m.in. ze ma wplyw na ta ustawe, bedac jej pierwotnym tworca, a teraz
    ustawa poszla na konsultacjach "w swiat", czyli miezy innymi do Ministerstwa
    Infrastruktury.
    Od zawsze podziwialem ta osobe, za to ze nie zamyka sie w 4 scianach swojego
    gabinetu, tylko DZIALA.

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 7. Data: 2009-07-23 20:50:16
    Od: Michał Matuszewski <b...@n...pl>

    b...@i...pl pisze:
> [...]
    > prawo podlaczyc ja do sieci prywatnego ISP...
    >
    > Czy ktos cos z was wie na jakim etapie jest ten gniot i czy ma/nie ma szans na

    Po pierwszy uważam, że trochę panikujesz.
    Po drugie wskaż proszę co uważasz za niewłaściwe i zaproponuj zmianę by
    było sensowniej.

    Michał