eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProjekt 30Re: Projekt 30
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 8 Nov 2014 22:30:09 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Projekt 30
    In-Reply-To: <545d69ab$1$18077$65785112@news.neostrada.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1411082207160.3028@quad>
    References: <54526e64$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
    <5452add6$0$11150$65785112@news.neostrada.pl>
    <r...@4...com>
    <b...@g...com>
    <54579c62$0$27288$65785112@news.neostrada.pl>
    <m38osr$jda$1@node1.news.atman.pl>
    <545a3be5$0$12627$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1411051813140.1788@quad>
    <545a7a29$0$12642$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1411062012390.3440@quad>
    <545d69ab$1$18077$65785112@news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 172
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1415482468 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2854 83.15.167.123:63233
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548882
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 8 Nov 2014, bartosz wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    >> On Wed, 5 Nov 2014, bartosz wrote:
    >>
    >>> Wlasnie staralem sie pokazac, ze tyle samo w strefie 30 i w strefie 50
    >>
    >> Powiedz że kpisz, bo nie uwierzę.
    >
    > Powiedz, ze kpisz kpiac, bo nie uwierze :)

    Nijak. Widocznie nigdy nie próbowałeś hamować.

    >> Niestety, wypada zgodzić się z Liwiuszem: sporo kierowców
    >> naprawdę tak uważa i DLATEGO wymuszenie ograniczenia prędkoœci
    >> odnosi skutek.
    >
    > Nie przesadzaj, to nie konkurs "konfabulacja roku" ;)
    >
    >> To jest właœnie "proœba o progi" (jak gdzieœ to widziałem,
    >> "odporne na immunitety", choć tam chyba o wilcze doły dla buspasów
    >> chodziło).
    >
    > Tak czytam to sobie i zastanawiam sie, o co Ci chodzi. Jakie progi?

    Takie fizyczne, na drodze.

    > Jakie skutki?

    Przestrzeganie ograniczenia.
    Ba, wyjątkowa nadgorliwość w przestrzeganiu.

    Zauważ: napisałem *WYMUSZENIE*.

    Możesz sprawdzić, ile razy akcentowałem że przepis oznacza
    "powinien" (i że w przeciwnym razie nie byłby potrzebny, bo
    jak ktoś coś MUSI, to nie ma możliwości popełnienia przestępstwa,
    z definicji przestępstwa).
    Jak chodzi o *wymuszenie*, to o wymuszenie - wyrażone w ten
    deseń, że jego obejście (zawsze jest możliwe, włącznie
    z betonową ścianą) implikuje koszty większe niż zysk
    z nieobchodzenia wymuszenia.
    Działania nieopłacalne nie cieszą się estymą ;)

    I rzeczony "brak immunitetów" (politycy i inni macherzy takoż
    "proszą" o środki przy których mandaty nie mają sensu, bo
    po prostu nie ma chętnych).

    > Czy naprawde sadzisz, ze maszynka do okradania kierowcow odnosi
    > pozytywny skutek?

    NIE.
    I pisząc "wymuszenie" nijak nie mogłem mieć na myśli maszynki
    do losowania ;)

    > Gotfrydzie, obudz sie!

    No właśnie widzę - jest próg "30", tzw. "wszyscy" jadą "10"
    :P
    ("wszyscy": matematycznie "prawie wszyscy ze zbioru
    o nieograniczonej liczności" ;>)

    > Ale skoro wywolales temat skutkow, to Ci odpowiem zapewne w nieoczekiwany
    > przez Ciebie sposob: w moim przypadku skutek jest taki, ze stalem sie
    > o wiele agresywniejszy prawniczo.

    I progi się tego boją? ;)

    > Ogol kierowcow nie jest zapewne az tak radykalny, ale przeciez powszechne sa
    > rozne yanosiki, zakrywanie tablic i nalepek, cb, czy inne techniki
    > "stealth". Czy naprawde taki mial byc cel?

    Dlatego wyżej napisałem co napisałem.

    > Statystyki i raporty NIK w tym przypadku nie klamia - do wystawienia mandatu
    > dochodzi w przypadku znacznie mniej, niz polowy zdjec z fotoradarow, a samo
    > wyezgekwowanie wystawionych mandatow (tym razem wszystkich, tez "zwyklych")
    > udaje sie zaledwie w okolo polowie przypadkow.

    No i dobrz.
    A najbardziej chory jest układ, w którym policja NIE POZWALA na
    prowadzenie kontroli prędkości (takim organom jak straż miejska)
    w niektórych miejscach, tym samym przyznając publicznie, że
    uznaje obowiązujące tam ograniczenie za durne, ale jednocześnie
    NIKT nic nie robi aby je znieść.
    Przecież to jest wzorcowa "choroba państwa".

    > Gdyby ktos mi powiedzial kilkanascie lat temu, ze ja - nie majacy zadnego
    > wyksztalcenia prawniczego - bede "na okraglo" w przepisach prawa, to bym
    > sie chyba tylko popukal w glowe. Ale coz - zyjemy w chorym kraju,

    ...co jest powodem, że jakoś przełknąłem te 100m z kapelusza :>
    (idzie mi o Twoją "wspólną platformę" czy jak tam to było,
    usiłującą iść w zawody z przepisami).

    >> Ależ "zaburzeniem" jest każde miejsce, w którym pojazdy włączają
    >> sie do ruchu lub sš podporzšdkowane (w tym okresowo przez sygnalizację).
    >> A tego w mieœcie NIE unikniesz!
    >
    > Ok, tego nie neguje, lecz nie zgadzam sie z roznicowanie skutkow w zakresie
    > predkosci 30-50.

    ...bo tak samo śmiało wjedziesz przed jadącego 30 i 50.
    Przyjąłem.

    >> A średnio zdecydowanie wolniej.
    >
    > A bedzie srednio jeszcze wolniej, jesli ograniczy sie predkosc maksymalna.

    Najtrudniej wytłumaczyć, że niekoniecznie.
    Potrzebny jest eksperyment :>

    >>>> Przemycasz mianowicie tezę, że jak ktoś już *zdał* egzamin, to później
    >>>> "w kwestii wypadkowości" będzie tylko lepiej.
    >>>
    >>> W zasadzie tak, ale bardziej powiedzialbym, ze tego oczekuje od
    >>> doskonalszego modelu ksztalcenia kierowcow w porownaniu z tym, co mamy
    >>> obecnie.
    >>
    >> Jak chcesz za pomocą egzaminu spowodować, żeby później nie było GORZEJ?
    >
    > Nie egzaminu - lecz szkolenia, kursu.

    Ale tego się NIE DA.
    Osobowości nie zmienisz.

    >> I pijanych.
    >> A ze statystyki można sobie wyczytać, jaki procent ofiar powodują
    >> pozostali.
    >
    > Pozostali - czyli?

    Trzeźwi.
    A kto ma być jeszcze w "pozostałych"?

    >> I sam wróciłeś do punktu początkowego, z tezą "co też niby egzamin daje".
    >
    > Jeszcze raz powiem: nie chodzi o egzamin, ale szkolenie!

    Ale jedynym czynnikiem motywującym jest zdanie egzaminu!
    Kursant grzecznie pokiwa na KAŻDE żądanie tudzież wzorcowo pojedzie
    póki jest pod kontrolą. A potem... potem zależy, czy WIE że ryzyko
    dostania punktów za zajechanie drogi jest śladowo nikłe :>

    >> Znasz mój ulubiony "wyciąg ze statystyki"?
    >> Ten o skutkach spotkania "osłów co to przepisów nie znają" (baaardzo
    >> popularny pogląd) z innymi takimi, co to pozdawali śpiewająco wszystkie
    >> egzaminy, a ściślej, kto jest częściej winny kolizji?
    >
    > No to zapodaj :)

    Przed chwilą w poście obok - wymuszenia pierwszeństwa (zakończone
    kolizją) rowerzysta - kierujący pojazdem silnikowym.
    Moja prywatna statystyka wskazuje na ZNACZNĄ "ciemną liczbę"
    kolizji spowodowanych przez kierowców :>

    >>> W obu ewentualnosciach wychodzi, ze szwankuje drogowy system prawny. Sam
    >>> wybierz lepszy wariant :).
    >>
    >> Konieczność warunkowania wymogów - i to wcale nie "względem osoby".
    >> Na początek modyfikacja art.1 Kodeksu Wykroczeń (do postaci zbliżonej
    >> co najmniej do Kodeksu Karnego)
    >
    > Jestem za!

    No tośmy sobie pogadali :)
    Owszem, uważam "bezwzględność" wymogów mimo braku śladów oddziaływania
    innego niż "gołe" złamanie przepisu za szkodliwe.
    Najbardziej zaś szkodliwe jest *zrównanie* kary, do czego cennik mandatów
    doskonale się przykłada.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: