eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProjekt 30Re: Projekt 30
  • Data: 2014-11-08 22:06:48
    Temat: Re: Projekt 30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sat, 8 Nov 2014, bartosz wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    >> Nie, NIE DA SIĘ!
    >> Weryfikować da się dopiero jak jeżdżą.
    >
    > Alez da sie: po pierwsze kursanci maja jazdy z instruktorami,
    > ktorzy widza i czuja na sobie, czy taki delikwent nadaje sie,
    > czy nie, na kierowce;

    Ale on POTEM ma własne zdanie jak jeździć.
    Póki jest pod presją jedzie jak każą.

    > drugie: wladza wprowadza lub wprowadzila te probne prawa jazdy

    No to w okresie próby spora część będzie bardziej uważała
    na policję :>

    >> Ba, zupełnie "niedawanie prawka" (znaczy pozwalanie na jazdę
    >> bez żadnego egzaminu) skutkuje mniejszą liczbą "skutecznych"
    >> (zakończonych kolizją) wymuszeń, niż egzaminy.
    >> Takie dziwo.
    >
    > Tu musialbys podac wiecej danych.
    > Gdzie tak jest

    W Polsce.
    Rowerzyści vs kierujący pojazdami silnikowymi,
    statystyka wypadków polegających na nieustąpieniu
    pierwszeństwa.

    > i jak to wyglada w praktyce?

    Coś 48% winnych rowerzystów, ponad połowa winnych
    kierujących "silnikowych".

    >> Dyskusja jest w kontekście przepustowości, a za tę ZAWSZE
    >> płaci się ... utrudnieniem ruchu.
    >> Nie powiesz mi chyba, że konieczność stania na czerwonym
    >> świetle ułatwia Ci ruch.
    >
    > Nie - ale jest to utrudnienie naturalne

    A gdzie tam :>
    (sprawdzić nagrania "jechał na czerwonym")

    >>> Czy licznik w samochodzie kolegi bylby w ogole w stanie
    >>> pokazac taka predkosc? (u mnie zaczyna sie od 10km/h)
    >>
    >> Abstrahując od meritum
    >
    > ... no wlasnie wolalbym, abys nie abstrahowal....

    Ale ja NIE CHCĘ zajmować zdania co do (nie)słuszności
    konkretnej regulacji :>, lecz co do zupełnie od czapy
    tłumaczenia.

    > ...tylko z tego powodu, ze latwo jest obejsc "warunek brzegowy"

    5km/h też.

    > do naszego przypadku: nie majac odniesienia trudno utrzymac predkosc ponizej
    > 5km/h,

    Ktoś tu pisał, żeby nie dawać prawa jazdy byle komu ;)

    > mozna ewentualnie w ogole nie wjezdzac i umrzec z glodu bez zakupow

    Zapewniam Cię, że parę milionów ludzi w Polsce NIE umiera z powodu
    braku samochodu. Zawsze musisz znaleźć argument od czapy? :]

    >> Kierujący ma się stosować do przepisów, jak musi oceniać "na oko", to
    >> ma sobie określić margines błędu stosownie do własnych możliwości
    >> oceny.
    >
    > Masz na mysli wyrok P. Waldocha z Koscierzyny.

    Nazwiska nie kojarzę, możliwe.
    Tam chodziło o 30km/h z pustą drogą?

    > Po drugie - ograniczenie do 5km/h dotyczylo tez pieszych.

    Hm... mogli tabliczkę T-20 dostawić, obowiązywałby na jezdni ;)

    > I co w ich przypadku?

    Zakaz biegania! Iść po prawdzie 8km/h się da, ale to dość
    rzadki i męczący przypadek :)

    > - pytam oczywiscie teoretycznie, ale wszak rozwazamy rzecz
    > w warunkach "abstrahowania".

    Zgadza się.
    Dlatego o ile sam zakaz 5km/h uważam za bzdurny, to z tłumaczeniem
    że "licznik nie pokazuje" zgodzić się nie mogę.

    >> Meritum tego ograniczenia to INNA sprawa.
    >> Natomiast stosujesz z lubością bezpodstawną argumentację :]
    >
    > W ktorym miejscu?

    No w tym, w którym "licznik nie pokazuje" ma być powodem czegokolwiek :)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: