-
Data: 2014-11-05 18:43:08
Temat: Re: Projekt 30
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 5 Nov 2014, bartosz wrote:
> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
>>
>> Chodzi o to, że jadąc 30km/h przejedzie więcej samochodów (w jednostce
>> czasu) niż przy większych prędkościach.
>
> Jest to dosyc ciekawe stwierdzenie. Kolega zapewne humanista, ale czy az tak
> kolega sie nudzil na lekcjach fizyki w podstawowce?
Kolega Liwiusz pewnie do 50 liczyć umie, a sądzę że z grubsza zna
komentarz niejakiego Nelsona (admirał taki): "więcej statków zatonęło
wskutek nieznajomości zasad logiki niż nieznajomości nawigacji".
Powiadasz w poście obok:
> Bo jesli abstrachujemy od wszelkich innych
> czynnikow (a kolega nie wspomina, jakoby takie mial na mysli),
> to rzecz jest oczywista: im szybciej samochod jedzie, tym krocej
> znajduje sie na danym obszarze, tym szybciej zatem go uwolni
> od swojej obecnosci i zrobi miejsce dla kolejnego samochodu.
Aha.
A ile miejsca taki szybciej jadący samochód potrzebuje PRZED
sobą, aby ta jazda mogła być bezpieczna?
To raz.
Co się dzieje, jak samochody *ruszają* tudzież *hamują*
na początku i końca "odcinka zajmowanego", z wyłączeniem
rzadkich przypadków (zjazdy z autostrad na których promienie
skrętu odgałęzień osiągają "kolejowe" rozmiary)?
Co się dzieje, jeśli cała paczka kierujących *bardzo*
dosłownie usiłuje jechać "na zderzaku" i równowaga
takiej jazdy zostanie zachwiana, albo jak kto woli,
o ile statystycznych minut razy ile tysięcy pojazdów
wydłuża średni czas przejazdu taka niewinna stłuczka?
[...]
>> Otóż to. Skoro kierowcy nie potrafią jeździć, należy zadbać o to, aby
>> skutki ich błędów były mniejsze.
>
> Otoz "nie to". Poprawne logicznie zdanie powinno brzmiec: "Skoro kierowcy
> nie potrafia jezdzic, to jak to sie stalo, ze zostali kierowcami?"
Błąd logiczny, prawdopodobnie zamierzony, znaczy zarzucam Ci erystykę.
Przemycasz mianowicie tezę, że jak ktoś już *zdał* egzamin, to później
"w kwestii wypadkowości" będzie tylko lepiej.
Nie mam danych pod ręką, ale AFAIR to jest ewidentna nieprawda.
Najwięcej wypadków generują (AFAIR) jeźdzcy nabywający przekonania że
już umieją doskonale jeździć, a nie ci, którzy ledwo zdali egzamin.
Permanentne zdawanie egzaminu poprawiłoby znajomość przepisów, ale
z kolei nie implikuje ich przestrzegania, czego dowodzą osoby
znakomicie zdający kolejne egzaminy po kolejnym przekroczeniu
limitu punktowego :>
> I po drugie: to jak to jest wg kolegi - wszyscy kierowcy "nie potrafia jezdzic"?
> Chyba jednak nie! To w takim razie jakim prawem stosuje sie zbiorowo
> rozwiazania utrudniajace zycie?
Ze względu na innych, niestety.
Napisałem "błędy" i skreśliłem, bo w sumie działania umyślne również
wchodzą w rachubę (takie jak wymuszanie pierwszeństwa na przykład,
czasem całkiem umyślne, ale nie wykluczając równie umyślnego
"egzekwowania pierwszeństwa" mimo BRAKU cech wymuszenia przez
innego uczestnika ruchu).
Dla jasności i żeby-nie-było: IMO jest GRUBYM błedem konstrukcyjnym
karanie za *samo* przekroczenie prędkości.
Skutek taki, że kierowcy ostatecznie zatracają zwracanie uwagi na to,
że wyskoczenie zza przeszkody w rodzaju ciężarówki przy 60/40
może być znacznie niebezpieczniejsze niż jazda 90/40 przy
widoczności na boki po 50m (bo akurat pusto).
> A po trzecie: "...aby skutki bledow byly jak
> najmniejsze" - najmniejsze skutki bledow beda niewatpliwie w "strefie 0".
Znowu "tak Ci wychodzi"?
Wydawałoby się, że rozważania dotyczą JAZDY.
A w przeliczeniu na przejechany kilometr - nieprawda.
Śmiertelność z przyczyn innych niż ruch drogowy (trzeba liczyć
WSZYSTKIE skutki, w tym niezabranie ze sobą zapasu jedzenia
i picia) zniweluje zerowe szkody "od ruchu", a dzielenie
przez "zysk" (przejechaną drogą) wprost sprowadzi ryzyko
na kilometr do nieskończoności.
Jak poprzednio, erystyka :]
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 05.11.14 20:05 Shrek
- 05.11.14 20:27 bartosz
- 05.11.14 20:35 bartosz
- 05.11.14 21:26 Poldek
- 06.11.14 05:29 Liwiusz
- 06.11.14 06:06 Liwiusz
- 06.11.14 10:42 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 06.11.14 10:46 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 06.11.14 12:37 Shrek
- 06.11.14 12:50 Liwiusz
- 06.11.14 12:55 Shrek
- 06.11.14 12:57 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 06.11.14 13:00 Liwiusz
- 06.11.14 13:24 Shrek
- 06.11.14 13:35 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=