    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Programowanie a system operacyjny
    Date: Tue, 22 Jan 2013 21:33:06 +0000 (UTC)
    <s...@j...net> <kci839$i6n$1@opal.futuro.pl>
    <s...@j...net> <kck2ve$2ka$1@news.task.gda.pl>
    <s...@j...net> <kck82i$etd$1@news.task.gda.pl>
    <s...@j...net> <kckmog$dtn$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@j...net> <kcmbj6$pv4$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@j...net>
    <50f177d7$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@j...net>
    <50fec8f3$0$1294$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2013-01-22, darekm <d...@e...com> wrote:
> [...]
    [...]

    > Prawdopodobnie wcale nie interesuje Cie jakiekolwiek rozwiązanie tego
    > problemu.

    Oczywiście że interesuje mnie. Interesuje mnie rozwiązanie problemu,
    który postawiłem. Mam utworzyć wpis i ten wpis posłać do miejsca
    składowania logów. Po co mi do tego zadania znać jest czas życia obiektu
    reprezentującego wpis?

    > Istotna jest jedynie elastyczność rozwiązania, komplikacja zapisu oraz
    > uzyskany efekt. Nieistotne jest czy to jest funkcja biblioteczna,

    Nieistotne? Powiedziałbym że całkiem ważne. Ja nie chcę *pisać* loggera,
    ja chcę go *użyć*. Znaczy -- powinien pochodzić z gotowej biblioteki.

    > Nie interesuje Cię czas życia, bo nie masz na to wpływu,
    > nie interesuje Cię przeciążanie bo nie Perl nie ma takich możliwości

    Perl nie ma możliwości przeciążania? Mówisz o wywoływaniu funkcji
    z różnymi typami parametrów czy o zmianie znaczenia operatorów
    zdefiniowanych w języku dla własnych typów? Bo oba w Perlu występują
    i nie wiem do czego pijesz.

    > A mnie nie interesuje aby była biblioteczna, bo mam różne oczekiwania co
    > do logowania w zależności od rodzaju aplikacji/platformy.

    A jakie, że nie da się tego zawrzeć w bibliotece? Ja sobie takich nie
    wyobrażam, ale ja głównie piszę daemony i programy wierszopoleceniowe,
    więc mam dość wąską perspektywę.

    > Ale mimo to przykładowa notacja (kilka wariantów):
    >
    > logger.warn( "coś się zepsuło"
    > +'file'+FileName+eol
    > +logger.param('errorcode,e.errorcode)
    > +'obiekt=>'+logger.asAddress(myClass)
    > +'warning=> uwaga');
    >
    > mogę przesłać wszystko, dowolną ilość pól,
    > nic nie deklaruję
    > mogę przesłać teksty i obiekty

    Ah so. I twoim zdaniem taki ręcznie sklejony string jest *równoważny*
    przekazaniu loggerowi wpisu ze strukturą? Nawet się nie upieram żeby ta
    struktura była zagnieżdżona. Nie będę nagle wprowadzać nowego warunku,
    skoro poprzednio o nim zapomniałem.

    Powiedz mi, z jakiego powodu nie odtworzyłeś warunków zadania? Ze
    złośliwości? Przez przeoczenie? Czy byłeś za głupi żeby zadanie
    zrozumieć? Wolałbym nie zakładać ostatniej możliwości, bo ta gałąź wątku
    byłaby bezsensowna od samego początku.

    > funkcja może być biblioteczna, z takiej czy innej biblioteki :
    > rozmawiamy o możliwościach języka

    O możliwościach języka, ale na podstawie konkretnego scenariusza użycia.

    > A mogę dołożyć własne wymagania:
    > nazwie pliku musi zawsze towarzyszyć jego zawartość (albo analogicznie
    > inna korelacja danych sprawdzana w momencie kompilacji: chodzi o to aby
    > zminimalizować błędy niepełnego wysłania informacji do loggera)

    Da się zrobić. Tak, bez uruchomienia kodu (zakładając, że nie liczymy
    funkcji eval) i bez ręcznego parsowania Perla. Tylko że Perl nie jest
    statycznie typowany, you know. Nie był przewidziany do takich rzeczy.

    Zresztą jestem ciekawy, jak chcesz to zrobić w Delphi utrzymując moje
    wymagania (głównie możliwość dokładania pól ad-hoc), a tym bardziej przy
    twojej propozycji w postaci klejenia stringa, który jest potem
    przekazywany loggerowi.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot