  • 1. Data: 2014-06-29 15:12:25
    Temat: Programowanie AVR-ów przez JTAG
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Zastanawiam się nad zakupem interfejsu JTAG do debugowanie AVR-ów
    (jakiegoś klona JTAG ICE). W związku z tym mam kilka pytań.

    1) Czy proste interfejsy z Allegro będą bez przeszkód współpracowały z
    Atmel Studio 6.1 na Windowsie 7 64 bit?
    Mam na myśli coś takiego:
    http://allegro.pl/i4332670269.html
    http://allegro.pl/i4367590047.html

    2) Rozumiem, że takie urządzenie nadaje się do programowania MCU. Czy w
    związku z tym podczas projektowania płytki mogę w ogóle pominąć goldpiny
    do podłączenia programatora ISP, zamiast tego wyprowadzając jedynie te
    od JTAG-a? Ten sposób programowania będzie dostępny od razu, bez
    potrzeby przestawiania jakichś fusebitów albo wgrywania bootloadera?

  • 2. Data: 2014-06-29 15:22:07
    Temat: Re: Programowanie AVR-ów przez JTAG
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > (jakiegoś klona JTAG ICE). W związku z tym mam kilka pytań.
    > 1) Czy proste interfejsy z Allegro będą bez przeszkód współpracowały z

    AVR Studio od wersji 5 nie obsługuje programatorów widzianych jako wirtualny
    port COM, a więc też JTAG ICE. Albo instalujesz muzealną wersję albo
    zaopatrujesz się w Dragona.

> [...]
    > związku z tym podczas projektowania płytki mogę w ogóle pominąć goldpiny
    > do podłączenia programatora ISP, zamiast tego wyprowadzając jedynie te

    Tak. Jak używasz JTAG, to ISP nie jest Ci potrzebne.

    >Ten sposób programowania będzie dostępny od razu, bez
    > potrzeby przestawiania jakichś fusebitów albo wgrywania bootloadera?

    Domyślnie JTAG jest włączony. Jak go wyłączysz fusebitem, to musisz włączyć
    przez ISP. Bootloader nie jest potrzebny. Bootloader jest do programowania
    przez interfejsy takie jak port szeregowy. Takie rozwiązanie jest w Arduino.
    Zauważ, że Arduino (np. Uno), programowane są bez specjalnych programatorów,
    tylko właśnie po porcie szeregowym, ale wymagają arduinowego bootloadera.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2014-06-29 15:42:50
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > AVR Studio od wersji 5 nie obsługuje programatorów widzianych jako
    > wirtualny port COM, a więc też JTAG ICE. Albo instalujesz muzealną
    > wersję albo zaopatrujesz się w Dragona.

    A można gdzieś to kupić w rozsądnej cenie i z obudową?

  • 4. Data: 2014-06-29 18:09:13
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    BTW jeśli już jesteśmy przy tym temacie, to jaki programator/debugger
    powinienem kupić, żeby uniknąć problemów z kompatybilnością z
    większością przyzwoitych środowisk programistycznych?

  • 5. Data: 2014-06-29 20:16:03
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 29.06.2014 15:22, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > AVR Studio od wersji 5 nie obsługuje programatorów widzianych jako
    > wirtualny port COM, a więc też JTAG ICE. Albo instalujesz muzealną
    > wersję albo zaopatrujesz się w Dragona.

    Albo nowszy i tańszy wynalazek ATMEL-ICE:

    http://kamami.pl/index.php?ukey=product&productID=23
    2102

    Jest też wersja w obudowie.

  • 6. Data: 2014-06-30 20:54:29
    Od: l...@g...com

    użytkownik Zbych napisał:

    > Albo nowszy i tańszy wynalazek ATMEL-ICE:
    >

    > http://kamami.pl/index.php?ukey=product&productID=23
    2102

    > Jest też wersja w obudowie.

    Dwa dni walczylem z g..nem aby ruszylo pod XP, ale udalo sie. Na chwile obecna dlubie
    pod avrstudio, IAR podobno to obsluguje jednak jeszcze nie testowalem. Co do ceny,
    mozna kupic taniej. Podobno sa problemy z dostaniem gniazd o takim rastrze wiec
    polecam wersje z obudowa i jednym kabelkiem.

  • 7. Data: 2014-06-30 21:04:48
    Od: l...@g...com

    Jako chyba jedyne narzedzie obsluguje i ma wszystko, od TPI dla 6 pinowych robakow po
    bydlęta z usb:)

  • 8. Data: 2014-06-30 21:10:06
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    a jest do niego jakaś dokumentacja z rozpiską pinologi chociażby, czy
    twórcy wystrzelili programator z d... i na dokumentacje już zabrakło
    (chęci?)...

  • 9. Data: 2014-06-30 21:15:52
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 30.06.2014 20:54, l...@g...com wrote:

    2102

    > Dwa dni walczylem z g..nem aby ruszylo pod XP, ale udalo sie.

    Z czym był problem? Jak z prędkością programowania?
    Z opisu wychodzi, że ICE używa klasy HID do komunikacji, więc ze
    sterownikami nie powinno być problemu. Za to prędkość
    programowania/debugowania przy większych prockach chyba nie powala na
    kolana.

  • 10. Data: 2014-06-30 21:16:58
    Od: l...@g...com

    użytkownik feldmarszałek tusk napisał:
    > a jest do niego jakas dokumentacja

    Tak, dostepna na starowiejskiej w siedlcach.