    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Programowanie AVR-ów przez JTAG
    Date: Sun, 29 Jun 2014 15:22:07 +0200

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Zastanawiam się nad zakupem interfejsu JTAG do debugowanie AVR-ów
    > (jakiegoś klona JTAG ICE). W związku z tym mam kilka pytań.
    > 1) Czy proste interfejsy z Allegro będą bez przeszkód współpracowały z
    > Atmel Studio 6.1 na Windowsie 7 64 bit?
    > Mam na myśli coś takiego:
    > http://allegro.pl/i4332670269.html
    > http://allegro.pl/i4367590047.html

    AVR Studio od wersji 5 nie obsługuje programatorów widzianych jako wirtualny
    port COM, a więc też JTAG ICE. Albo instalujesz muzealną wersję albo
    zaopatrujesz się w Dragona.

    > 2) Rozumiem, że takie urządzenie nadaje się do programowania MCU. Czy w
    > związku z tym podczas projektowania płytki mogę w ogóle pominąć goldpiny
    > do podłączenia programatora ISP, zamiast tego wyprowadzając jedynie te
    > od JTAG-a?

    Tak. Jak używasz JTAG, to ISP nie jest Ci potrzebne.

    >Ten sposób programowania będzie dostępny od razu, bez
    > potrzeby przestawiania jakichś fusebitów albo wgrywania bootloadera?

    Domyślnie JTAG jest włączony. Jak go wyłączysz fusebitem, to musisz włączyć
    przez ISP. Bootloader nie jest potrzebny. Bootloader jest do programowania
    przez interfejsy takie jak port szeregowy. Takie rozwiązanie jest w Arduino.
    Zauważ, że Arduino (np. Uno), programowane są bez specjalnych programatorów,
    tylko właśnie po porcie szeregowym, ale wymagają arduinowego bootloadera.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/