  • Data: 2017-02-27 06:42:28
    Temat: Re: Programowanie AT89Cxx51
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26.02.2017 23:21, Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Ale po co pytasz o ten procek i takie tematy? Chcesz coś na nim zrobić
    > czy tak z ciekawości? Bo wiesz, to straszna staroć przecież. Jeżeli masz
    > urządzenie, to konfigurację już masz, a jeżeli nie, to nie ma sensu się
    > bawić w odkrywanie. Okolice typowej konfiguracji będziesz miał na

    W tej chwili nie planuję niczego budować na tym układzie. Pytam z
    czystej ciekawości, albo że tak powiem - z powodu zainteresowania
    historią. :) To znaczy nie wykluczam, że może kiedyś, z czystej
    ciekawości spróbuję sobie coś takiego uruchomić, na podobnej zasadzie,
    jak ludzie budujący własne retro komputery na Z80, jednak w tej chwili
    są to rozważania czysto teoretyczne.
    Gotową konfigurację już mam, ale jest prosty układ bez zewnętrznej
    pamięci. Próbuję w tej chwili napisać na niego własny kod przy pomocy
    sdcc i głównie dlatego temat mnie zainteresował. :)

    > prostym atmelku w jednym scalaku i to więcej pamięci programu, za to
    > mniej RAMu. Ale i z tym da się poradzić - chociażby na XMega128A1 masz
    > możliwość dołączenia pamięci zewnętrznej, nie tylko statycznej. O
    > mocniejszych układach nie wspominam.

    Tak, wiem - to jasne. W 32bitowych MCU pamięć nie jest problemem. Jak
    już mówiłem - tu chodzi o ciekawość, a nie pragmatyczną potrzebę
    obejścia problemów z zasobami.