  • Data: 2017-02-27 13:49:29
    Temat: Re: Programowanie AT89Cxx51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-02-27 o 11:29, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup

    > Czekaj Piotrze, bo o ile pamietam ...
    > -8051 miala 4 czy 8kB wewnetrznego programu "programowanego maska",
    > czyli trzeba bylo u Intela zamowic z konkretna zawartoscia,
    > -byla wersja 8031 (a moze 8035?) , ktora wewnetrzego ROM wcale nie miala,
    > -byla tez wersja 8751, Eprom z okienkiem do kasowania ... ale chyba
    > nigdy nie widzialem, a w katalogach jakies niebotyczne ceny
    > -w kraju czesto uzywano 8051 z jakis resztek produkcyjnych, z
    > zewnetrznym epromem, po wylaczeniu wewnetrznego ROM, ewentualnie klonow
> [...]

    Lepiej to pamiętasz niż ja. Wydawało mi się, że 8051 było bez pamięci
    programu, bo była ona (z mojego punktu widzenia) bezużyteczna, ale
    faktycznie to chyba 8031.

    W 88 wymyśliłem nazwę MicroMade i zmotywowani tym "Micro" już w Piccolo
    użyliśmy 8748 (wersja z EPROMem - cena 1 sztuki tyle ile moja miesięczna
    pensja asystenta na PG).
    Kilka lat późniaj w Picco-GAL używaliśmy 8751.

    W tego typu urządzeniach, gdzie trzeba było mieś dużo linii we/wy
    podłączenie zewnętrznej pamięci programu zrobiło by z urządzenia wersję
    wybitnie nie pasujące do naszej nazwy. Zamiast jednego scalaka byłoby
    chyba ze 6 (trzeba by czymś zastąpić nogi zajęte przez podłączenie
    pamięci z programem).

    > I dopiero Atmel wprowadzil jakas rewolucje cenowa, wczesniej Microchip w
    > PIC, wczesniej byly rozne pomysly jak np ten Dallas z bateryjka.

    O ile pamiętam to pierwsze wielokrotnie programowane procesory jakie
    używaliśmy to były jakieś ZILOG. Kilka lat później pojawiły się Atmele.
    P.G.