  • Data: 2017-02-27 14:29:39
    Temat: Re: Programowanie AT89Cxx51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:o9178p$pj4$...@n...chmurka.net...
    W dniu 2017-02-27 o 11:29, J.F. pisze:

    >Lepiej to pamiętasz niż ja. Wydawało mi się, że 8051 było bez pamięci
    >programu, bo była ona (z mojego punktu widzenia) bezużyteczna, ale
    >faktycznie to chyba 8031.

    >W 88 wymyśliłem nazwę MicroMade i zmotywowani tym "Micro" już w
    >Piccolo użyliśmy 8748 (wersja z EPROMem - cena 1 sztuki tyle ile moja
    >miesięczna pensja asystenta na PG).

    Pensje w PRL byly wtedy dosc kiepskie, a 8048 juz w zasadzie
    schylkowe, to trudno powiedziec czy to droga czy tania kostka byla.

    Ja pamietam ceny za 8751 rzedu $50, podczas gdy 8051/31 mozna bylo
    chyba gdzies w okolicach $5 kupic

    >Kilka lat późniaj w Picco-GAL używaliśmy 8751.

    >W tego typu urządzeniach, gdzie trzeba było mieś dużo linii we/wy
    >podłączenie zewnętrznej pamięci programu zrobiło by z urządzenia
    >wersję wybitnie nie pasujące do naszej nazwy. Zamiast jednego scalaka
    >byłoby chyba ze 6 (trzeba by czymś zastąpić nogi zajęte przez
    >podłączenie pamięci z programem).

    A owszem ... albo od razu tego Siemensa (80535 ?)

    >O ile pamiętam to pierwsze wielokrotnie programowane procesory jakie
    >używaliśmy to były jakieś ZILOG. Kilka lat później pojawiły się
    >Atmele.

    Mozliwe, bo to jednak stopniowo sie rozwijalo, mogles tez miec dojscia
    do hurtowych cen.

    Ja jednak zapamietalem, ze o wersje eprom popularnych uC bylo trudno.
    Gdzies faktycznie byl okres, gdy na rynek rzucili OTP.
    Co dla malych producentow bylo nieglupie - prototyp mozna zrobic na
    drogiej wersji kasowalnej, ale potem do produkcji OTP dobre.

    To mnie swoja droga dziwilo, bo co w koncu decyduje o kosztach ?
    Obudowa z kwarcowym okienkiem ? Pamieci Eprom byly tanie, nie
    tlumaczy.
    Technologia krzemu? W OTP taka sama przeciez.

    J.