  • 1. Data: 2016-02-19 15:02:01
    Temat: Program generujący tablicę BIN->7segment - wsad do EPROM-a
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    Czy powstały jakieś sensowne programy, które np. wygenerują tablicę
    zmieniającą 16bitowy kod wejściowy binarny adresy A0-A15 EPROMA 27C1014
    http://www.komponenten.es.aau.dk/fileadmin/komponent
    en/Data_Sheet/Memory/M27C1024.pdf
    do sterowania bezpośredniego segmentów wyświetlacza siedmiogmentowego LED?
    Z wyjść pamięci będą starowane bezpośrednio wyświetlacze LED wspólna anoda.
    Czyli dla danego adresu gdy na na wyjści Qx stan L = segment zaświecony.
    Realizując np. kolejno Q0-Q7 to wyjścia sterujące dla segmentów jednostek
    wyświetlacza LED a, b, c, d, e, f, g (lub dobrane kolejnością w zależności
    od wyprowadzeń wyświetlacza aby było łatwiej połączyć), Q8-Q14 to wyjścia
    dla segmentów dziesiątek. A potem druga taka sama kostka sterowana tymi
    samymi adresami A0-A15 i podobne obsadzenie wyjść Q0-Q7 dla setek, a Q8-Q14
    dla tysięcy kolejnymi wyświetlaczami. Pamięci więc będą różniły się wsadem.
    Czyli w zakresie liczb 0-99 druga pamięć cały czas "pusta" wystawia H na
    wyjściu, wyświetlacze setek i tysięcy wygaszone i dopiero od >= 100
    (1100100B, 064H) zaczyna dekodować w duecie z pierwszą pamięcia. Koniec
    liczenie teoretycznie na stanie dziesiętnym 9999, co nie wyklucza obsadzenie
    wyższych adresów danymi do dalszego dekodowania. np do 19999.
    Jakiś gotowy program czy jako początkującemu pozostaje to klepać ręcznie
    adres po adresie w edytorze hex?

  • 2. Data: 2016-02-19 15:15:25
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    jedrek wrote:

    > Czy powstały jakieś sensowne programy, które np. wygenerują tablicę
    > zmieniającą 16bitowy kod wejściowy binarny adresy A0-A15 EPROMA 27C1014

    Od koło 30 lat, takie rzeczy to się raczej na mikrokontrolerach robi.

    jp

  • 3. Data: 2016-02-19 17:01:29
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 19.02.2016 o 15:02, jedrek pisze:
> [...]
    > anoda. Czyli dla danego adresu gdy na na wyjści Qx stan L = segment
    > zaświecony. Realizując np. kolejno Q0-Q7 to wyjścia sterujące dla

    Co konkretnie Kolega kombinuje ? Jakiś monitor linii 16-to bitowej?
    Jak szybko to musi działać. Istnieje prosta metoda szeregowej konwersji
    BIN/BCD. Przy 16-bitach powinno się udać zejść z czasem konwersji do
    kilkunastu milisekund na zwykłych TTL-ach.

    Grzegorz

    Grzegorz

  • 4. Data: 2016-02-19 17:07:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-19 17:01, Grzegorz Kurczyk wrote:
    > Przy 16-bitach powinno się udać zejść z czasem konwersji do
    > kilkunastu milisekund na zwykłych TTL-ach.

    Sugerujesz że zakladający wątek ma dar odczytu i analizy 4 cyfr
    hexadecymalnych przy prędkości odświerzania 100x sek ;)?

  • 5. Data: 2016-02-19 17:14:16
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    > Sugerujesz że zakladający wątek ma dar odczytu i analizy 4 cyfr
    > hexadecymalnych przy prędkości odświerzania 100x sek ;)?

    No właśnie gdyby miał dar odczytywania hex, to by nie było problemu :-)
    Z tego co rozumiem wątkotwórcę, chodzi o wyświetlanie liczby 16-bitowej
    w postaci dziesiętnej. Choć i tak odświeżanie 100x/s to z duuuużum
    zapasem ;-)

    Grzegorz

  • 6. Data: 2016-02-19 18:06:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jacek pozniak" napisał w wiadomości grup
    pl...
    jedrek wrote:

    >Od koło 30 lat, takie rzeczy to się raczej na mikrokontrolerach robi.

    Ale 29 lat temu wymyslili FPGA :-)

    J.

  • 7. Data: 2016-02-19 18:08:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jedrek" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...
    >Czy powstały jakieś sensowne programy, które np. wygenerują tablicę
    >[...]
    >Jakiś gotowy program czy jako początkującemu pozostaje to klepać
    >ręcznie adres po adresie w edytorze hex?

    A programu nie potrafisz sam napisac ?
    Dosc banalne zadanie.

    A jak nie, to mozna jeszcze w Excelu sprobowac :-)

    J.

  • 8. Data: 2016-02-19 20:16:41
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "jacek pozniak"
    > Od koło 30 lat, takie rzeczy to się raczej na mikrokontrolerach robi.

    Pod warunkiem, że człowiek umie pisać programy....

  • 9. Data: 2016-02-19 20:20:30
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "J.F."
    > A programu nie potrafisz sam napisac ?
    > Dosc banalne zadanie.

    Dla kogo banalne dla tego banalne :)
    W życiu nie stworzyłem nawet pół programu więc na tym poziomie pozostaje mi
    klepać zawartość bajtu po bajcie dla danego adresu. Póki co programowanie
    czarna magia. Nawet czytając serię MIK pana Gardynika dochodzę do pewnego
    momentu i ściana. Potem tekst już staje się niezrozumiały.
    Jest gdzieś taki przykład jak potem takie komórki z excela zapisać w postaci
    HEX-a?

  • 10. Data: 2016-02-19 20:28:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-19 20:20, jedrek wrote:
    > Nawet czytając serię MIK pana Gardynika

    Lata 80'te mineły chyba już, może lepiej weź ksiązkę o Arduino :D