  • 31. Data: 2016-02-23 03:21:11
    Temat: Re: Program generujący tablicę BIN->7segment - wsad do EPROM-a
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jedrek,

    > Mój mózg bardziej przyswaja wynik w postaci dziesiętnej niż przeliczanie
    > szesnastkowego w głowie :)

    Ale w tej dziedzinie myśli się szesnastkowo. I do tego są gotowe
    wyświetlacze i to nawet z zatrzaskiem i dekoderem włącznie. Nap
    TIL311: http://www.ti.com/lit/ds/symlink/til311.pdf

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2016-02-23 08:20:00
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 22.02.2016 o 23:46, jedrek pisze:
    > "janusz_k" news:naagu4$qea$1@gioia.aioe.org
    >
    > Proca zaprogramować to i ja umiem wodzu :) To, że programów nie umiem
    > pisać, nie oznacza, że się nie dorobiłem programatora.
    > Więc wysyłki proców nie są konieczne.
    > W rezultacie twój układ staje się bardziej skomplikowany niż moje dwa
    > EPROMY z ręcznie wklepaną zawartością komórek :)

    Napisałem Koledze rozwiązanie na piriv wraz z gotowym arkuszem
    kalkulacyjnym przeliczającym BIN->DEC. Nie wiem czy dotarł bo nie
    dostałem żadnej odpowiedzi. Problem, który ma Kolega do "rozwiązania"
    (rozpracowanie zawartości układu GAL 20V8) nie jest wart większego
    układu niż osiem LED-ów i jedenaście przełączników. Od czasu pierwszego
    posta z 19.02 zdążyłby Kolega dziesięć razy ręcznie "przeklikać"
    wszystkie kombinacje.
    Chyba, że ten 16-bitowy monitor dziesiętny ma służyć jeszcze do czegoś
    innego niż ten GAL.

    Grzegorz

  • 33. Data: 2016-02-23 09:52:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...usun.slupsk.pl>
    napisał w wiadomości news:56cc0820$0$655$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > niż osiem LED-ów i jedenaście przełączników. Od czasu pierwszego posta z
    > 19.02 zdążyłby Kolega dziesięć razy ręcznie "przeklikać" wszystkie

    Nie musi być takie proste, jak stan wewnętrznych rejestrów nie jest
    wyprowadzony na zewnątrz, a tylko pozapętlany.
    Pierwsze klucze zabezpieczenia oprogramowania robiliśmy na GAL16V8 (okolice
    1990).
    P.G.

  • 34. Data: 2016-02-23 10:48:07
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 23.02.2016 o 09:52, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > wyprowadzony na zewnątrz, a tylko pozapętlany.
    > Pierwsze klucze zabezpieczenia oprogramowania robiliśmy na GAL16V8

    Wiem, ale w projekcie jaki przekazał mi wątkotwórca raczej nie
    podejrzewam wyrafinowanej kryptologii. Choć jej oczywiście nie
    wykluczam. GAL robi za "yntelygentny" zatrzask młodszego bajtu
    magistrali adresowej uC 8051, coby się nie dało brutalnie skopiować
    zawartości zewnętrznego EPROM-a.

    Grzegorz

  • 35. Data: 2016-02-23 12:59:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jedrek" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...
    "RoMan Mandziejewicz"

    >Mój mózg bardziej przyswaja wynik w postaci dziesiętnej niż
    >przeliczanie szesnastkowego w głowie :)

    Ale zdajesz sobie sprawe, ze to czesto nie ma sensu ?

    Jesli tych 16 bitow to naprawde jest liczba (dziesietna), np jakis
    odczyt z czujnika, to owszem,
    w przeciwnym przypadku czesto uzyteczne beda poszczegolne bity.

    J.

  • 36. Data: 2016-02-23 18:51:56
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-02-22 o 23:46, jedrek pisze:
> [...]
    > W rezultacie twój układ staje się bardziej skomplikowany niż moje dwa
    > EPROMY z ręcznie wklepaną zawartością komórek :)
    No sorry wodzu pomagać i jeszcze się prosić? jak za skomplikowany to
    sobie dłubaj sam.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 37. Data: 2016-02-24 08:29:26
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Feb 2016 23:34:10 +0100, "jedrek" <jedrek@jedrek> wrote:
    > A czytanie książki i potem przepisywanie tego co tam autor wskazał w

    Przykłady nie służą do bezmyślnego przepisywanie. Są, jak sama nazwa
    wskazuje, przykładami. I naturalne jest ich modyfikowanie,
    przerabianie, dostosowywanie itp. zabawy. Czyli dostajesz program
    Hello World, a robisz z niego Witaj Jędrek po to aby kiedyś użyć
    podobnych konstrukcji w programie Zapraszamy Klientów. (Wyobraź sobie
    że ten Hello Word uruchamiasz na MCU z dużym ekranem LED).

    Aby nauczyć się programować trzeba to po prostu robić.

  • 38. Data: 2016-02-27 14:37:51
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "janusz_k"
    > No sorry wodzu pomagać i jeszcze się prosić? jak za skomplikowany to sobie
    > dłubaj sam.

    Obrażasz się jak małe dziecko. To tylko dyskusja, a ty od razu nos na
    kwintę, bo się odlano na twój układ :)
    Zaproponowałem swoje rozwiązanie, a skoro propozycja jest jeszcze bardziej
    skomplikowana co do ilości elementów to póki co zostałem przy swoim. Nie ma
    o co się bulwersować.