  • Data: 2014-01-13 19:12:44
    Temat: Re: Program do odzyskiwania zdjęć z karty SD
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    " 666" <j...@g...pl> writes:

    > Podpowiedz mi, czym kopiować dysk "sektor za sektorem" (a nie plik za
    > plikiem), bo mam plany podobne do Twoich.

    Jeśli to ma być także pod Linuksem, obojętnie jakim, to proste polecenia
    potrafią wykonać kopie np. systemu plików:

    cat /dev/sda1 > plik.img zapisuje zawartość 1 partycji w pliku
    cat /dev/sda1 > /dev/sdb1 kopiuje 1 partycję pierwszego dysku na 1 partycję
    drugiego
    cat /dev/sda > /dev/sdb kopiuje pierwszy dysk na drugi
    cat plik.img > /dev/sdb odtwarza drugi dysk z pliku

    itd.

    tr A-Z a-z < /dev/sda > /dev/sda - zamienia litery z zakresu A-Z
    z dużych na małe, na całej powierzchni dysku :-)
    Jak to mówią, nie próbujcie tego robić w domu (zresztą przy wszystkich
    podobnych działaniach trzeba uważać).

    W przypadku większych potrzeb, można użyć np. dd, można wtedy podać
    początki i długości kopiowanych obszarów dysków/partycji/plików itp.
    Cat i dd są chyba także w Windows (w jakichś Mingw itp.) - nie wiem czy
    potrafią dobierać się do całych dysków i partycji.
    --
    Krzysztof Hałasa