  • 31. Data: 2010-06-23 15:44:36
    Temat: Re: Program dla dużej ilości zdjęć
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    de Fresz napisał:

    > Znam takich, co twierdzą że Trabant to najlepszy samochód na świecie.
    > Już Photostation na pierwszym miejscu świadczy o dość ekhm
    > specyficznych wymaganiach. Dla normalnych ludzi - ani jeden, ani drugi.

    Jeśli żyjesz w metadanych - nie ma nic lepszego od FS.

    m.

  • 32. Data: 2010-06-23 20:06:31
    Od: "de Fresz" <d...@N...gazeta.pl>

    Mikolaj Machowski <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    Ĺ&#65533;iecie.

    > JeĹ&#65533;i Ĺźyjesz w metadanych - nie ma nic lepszego od FS.

    Na szczęście nie prowadzę sztoka ani archiwum dużej redakcji ;-) - to dla nich
    ten program powstał i tam się pewnie sprawdza świetnie (choć znam lepsze
    rozwiązania pisane pod zamówienie). Przy innych zastosowaniach 0 jest toporny
    i mało funkcjonalny.

    Pozdrawiam
    de Fresz

  • 33. Data: 2010-06-23 20:29:48
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    de Fresz napisał:

> [...]

    > ten program powstał i tam się pewnie sprawdza świetnie (choć znam lepsze

    Zaciekawiłeś mnie - możesz dać namiary? Choć dość oczywiste, że program
    pisany pod klienta będzie w pewnych aspektach lepszy od tego ogólnego
    przeznaczenia.

    > Przy innych zastosowaniach 0 jest toporny
    > i mało funkcjonalny.

    Nawet i w tych zastosowaniach jest toporny ;)

    m.

  • 34. Data: 2010-06-24 07:37:07
    Od: limies <l...@g...com>

    On Jun 23, 5:44 pm, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> wrote:

    > Jeśli żyjesz w metadanych - nie ma nic lepszego od FS.
    >
    > m.

    przesada i to duża

  • 35. Data: 2010-06-24 09:38:50
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-23 22:29:48 +0200, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> said:

    > Zaciekawiłeś mnie - możesz dać namiary? Choć dość oczywiste, że program
    > pisany pod klienta będzie w pewnych aspektach lepszy od tego ogólnego
    > przeznaczenia.

    Nie do końca mogę dać namiary, ale mogę powiedzieć o funkcjonalności.
    Był to ImageBank, do przechowywania i katalogowania zdjęć reklamowych
    dla pewnego dużego koncernu - z systemem generowania prewek,
    rozbudowanym indeksowaniem i wyszukiwaniem, kontami dostępu o różnych
    uprawnieniach, zintegrowanym serwerem ftp itd, wszystko obsługiwane z
    poziomu przeglądarki. Oparte o którymś SQLu, PHP, osryptowane -
    zasadniczo wszystko stworzone darmowymi narzędziami. Powstawało to pół
    roku, koszty napisania to łącznie 20k zł (no ale to trochę po
    znajomości), serwer na którym to stanęło (a właściwie 2), to łączny
    koszt ze 3k zł. I zapier%^&* aż miło.

    > Nawet i w tych zastosowaniach jest toporny ;)

    Przecież to napisałem wcześniej ;-) Ja nie znalazłem nic lepszego niz
    Expression Media, pięknie obsługuje IPTC, może je zapisywać do zdjęć,
    przechowuje prewki off-line w przyzwoitych rozmiarach, light-table,
    slajdszoły i ich eksport do filmików, wypluwanie galerii do htmla i
    jeszcze jakieś pierdoły. Aaaa, i można go skryptować. Od czasów MS
    ładnie biega na wielu rdzeniach, nawet 8. Wada - nie za bardzo da się w
    nim zrobić jedną bazę zdjęć z tysiącami rekordów - niestety, do tego
    trzaby zaprzęgać FS lub Cumulusa. Ale jak się podzieli logicznie na
    czasookresy/sesje/tematy, to śmiga aż miło.

    de Fresz

  • 36. Data: 2010-06-24 16:19:18
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    limies napisał:

    > przesada i to duża

    Co jest lepsze?

    m.

  • 37. Data: 2010-06-24 16:23:14
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    de Fresz napisał:
> [...]
    > roku, koszty napisania to łącznie 20k zł (no ale to trochę po
    > znajomości), serwer na którym to stanęło (a właściwie 2), to łączny

    Czyli koszty i możliwości porównywalne z rozwiązaniami FotoWare.

    > Przecież to napisałem wcześniej ;-) Ja nie znalazłem nic lepszego niz
    > Expression Media, pięknie obsługuje IPTC,

    IPTC musi zginąć, IPTC musi zginąć, IPTC musi zginąć, itd.

    m.

  • 38. Data: 2010-06-25 02:08:40
    Od: kwak <k...@g...pl>

    http://ladyboyorlady.com/

  • 39. Data: 2010-06-25 07:58:37
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-06-25 04:08, kwak pisze:

    > http://ladyboyorlady.com/
    hmm jestes pewien ze chciales podlinkowac wlasnie ta strone? :)
    Marx

  • 40. Data: 2010-06-25 07:59:37
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-06-24 18:23, Mikolaj Machowski pisze:

    > IPTC musi zginąć, IPTC musi zginąć, IPTC musi zginąć, itd.

    moglbys rozwinac?
    Marx