  • Data: 2011-03-13 01:57:37
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/03/2011 16:32, Sebastian Biały wrote:

    > Ale C++ jest porzadnie obiektowy,

    Tak sobie...

    > porządnie nieobiektowy i troche
    > funkcyjny jak na jezyki klamrowe.

    No ale właśnie piszę - łączenie tego wszysztkiego w tym zastosowaniu
    jest wadą, bo niepotrzebnie komplikuje język.

    > Zamiast w języku 1 opisywać częsc problemów a w języku 2 inną część
    > można wszystko pokazac w jednym oszczędzając czas i klarując rozwiązania.

    Można, ale ani w ten sposób nie oszczędzisz czasu, ani nie otrzymasz
    klarowniejszych rozwiązań. Stracisz na jednym i drugim pakując się w
    nieistotne szczegóły. Lepiej do nauki określonych klass zagadnień
    stosować małe, proste języki, które dobrze te zagadnienia wspierają bez
    kompromisów w celu wspierania innych rzeczy.

    > Nie zgadzam się. Część typowych problemów algorytmicznych wygodnie jest
    > rozwiązywać funkcyjnie. Ale tylko część. Stosowanie na siłę języka
    > funkcyjnego tylko po to bo połowa problemu jest funcyjna jest po prostu
    > niezrozumiałe i mało sensowne.

    No ale przecież masz małe i dobre języki do uczenia rzeczy na przecięciu
    programowania funkcyjnego i imperatywnego. Np. Scheme.

    > Ja też nie. W przeciwienstwie jednak do twardogłowych widze że typowe
    > zagadnienia projektowania/programowania są rozmyte pomiedzy funkcyjnośc,
    > obiektowość i strukturalność.

    A ja mówię o tym, że żeby pisać poezję, najpierw dobrze jest opanować
    alfabet. I do tego lepiej nadają się małe i proste języki skupione na
    realizacji określonego paradygmatu czy nawet określonych założeń
    dydatktycznych.

    > W Pascalu i paru innych jezykach o ściśle
    > nakiewanym celu musisz naginać naturanle rozwiązania w kierunku czegoś
    > konkretnego. W C++ w sortowaniu mogę sobie napisać strukturalny sorter
    > przyjmujący obiekty który przyjmie lambdę do komparacji. To jest
    > naturalne i oczywiste. Dlaczego mam się męczyć z "łatwiejszym sporobem
    > programowania"?

    Bo jak nie umiesz, to łatwiejszy sposób jest łatwiejszy.

    > Nie. To wygląda inaczej: "Heniek, poszukaj na necie jakiegoś quick sorta
    > do pascala". "ok". "O k.... nie działa, ale gówno, napiszmy bąbelkowo i
    > h...". Algorytm był inny ale cytat autentyczny z całkiem sporej firmy
    > robiącej całkiem spore rzeczy. I dotyczył kryptografii.

    Ale przecież ja nie postuluję stosowania Pascala w przemyśle. W
    wariancie edukacyjnym wygląda to tak, że student nie znajduje quick
    sorta w pascalu, a nie rozumie ze znalezionych opisów i kodu w innych
    językach jak go zaimplementować, to polewa kurs.

    > Standardowy Pascal to średniowiecze.

    I co za problem? Nie nadaje się do nauczenia jak wygląda lista albo jak
    działa quicksort?

    > - Panie Profesorze, a jak by tu można bylo zrobić real?
    > - Napisać na nowo dla real!

    I ok, bo leksja o tym, jak zrobić, żeby nie pisać na nowo to osobny
    temat i można się go uczyć na osobnym języku. I ten temat znacznie
    łatwiej przyswoić, jak się robiło konkretną strukturę dla Integer albo
    Payload = Record.

    > Dlatego najlepiej nauczyć operatora koparki kopania rowu łyżką. Co
    > prawda nie przyda mu się to w praktyce, ale machania pod odpowiednim
    > kątem się nauczy, nie?

    Jeśli chodzi o naukę kopania rowów, to nie będę się kłócił, bo na pewno
    znasz się lepiej.

    > Gratuluje wykładowców.

    A na innych uczelniach uczą, że tylko bubblesort? Bo tylko do tego się
    Pascal nadaje?