  • Data: 2011-03-13 08:10:19
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-03-12 22:13, Przemek O. wrote:
    > Po pierwsze, Delphi nigdy nie miało sensownego miejsca w przemyśle, bo
    > nie do tego jest/było stworzone.

    Przemysł != automatyka. Przemysłem jest też drukowanie faktur.

    > I dobrze. Czym innym jest wynikowy program natywny, a czym innym
    > kompilowany do kodu pośredniego. Niemniej podobną funkcjonalność osiąga
    > się w inny sposób.

    Kod pośredni nie ma nic wspólnego z metaprogramowaniem. Co ciekawe chyba
    w 2009 coś tam w Delphi dłubano przy genarykach ale nie wiem z jakim
    skutkiem. Na pewno skutek to żaden dla dydaktyki.

    > Tak samo jak i C/C++/C$ z VS jeśli odwołuje się do zasobów specyficznych
    > dla systemu operacyjnego. Nie rób tego w Delphi i też będzie przenosny.

    Delphi jest nieprzenośny z definicji. C/C++ z głupoty.

    > Jakiś konkret? Bo żaden z poważnych dostawców bibliotek/frameworków,
    > sterowników dla urządzeń które miały wsparcie dla Delphi nie zrezygnował
    > z niego. Ba w nowych wersjach powstają nawet nowe rozwiązania o których
    > do tej pory można było w Delphi pomarzyć.

    Cały czas rozmawiamy w kontekście dydaktyki. Interesuje mnie wsparcie w
    postaci pieryliarda rozwiązanychproblemów.

    > Cienko ze znajomością. Może dlatego, że dla Delphi takie biblioteki
    > (poważne) są w większości płatne, bo to środowisko komercyjne. A może
    > właśnie o to chodzi? Że nie ma darmowych?

    - Panie profesorze, może na jutrzejszych zajęciach coś powiemy o mapach?
    - To proszę zrobić składkę.

    > Sam vector jest zrozumiały, ale zapis array of integer nawet tłumaczony
    > z angielskiego na polski już coś znaczy.

    Jeśli to jest istotne dydaktycznie to poponuje COBOLa.

    > Po pierwsze, jeśli by tworzyć oprogramowanie zgodne z koncepcją RAD to
    > GC nie jest potrzebne, bo nie licząc wywalenia się programu nie ma
    > możliwości żeby coś gdzieś wyciekło.

    Jeśli piszesz logikę typu "onclikc() { sql.execute() }" to faktycznie.
    Jesli potrzebujesz obrobić dane *nie* sqlem to już by się przydało.

    > Zresztą samo GC nie jest żadnym rozwiązaniem, a w sumie to jest większym
    > problemem. Nie wiem czy pamiętasz jak pojawił się .NET. Z wielkim hura
    > skoczyliśmy do pisania aplikacji w tym czymś. I co się okazało, że
    > aplikacje mają zwiechy w dowolnym momencie, trwające zauważalny czas. Co
    > było przyczyną? Ano - słabe komputery, windows 98SE i nieszczęsne
    > zwalnianie zasobów przez GC.

    Zwiechy podczas zwalniania formy z steka przycisków jakoś nie stanowią
    problemu dla usera bo to nie są aplikacje *real* time.

    > Mówisz, że w Delphi robi się problemy typu "wystawianie faktur". Może
    > zaciekawi Cię, że firma notowana na WIG20 ma cały system obsługujący
    > całą firmę produkcyjną. I to system nowy, a nie rozwijany od lat. I ma
    > możliwość modyfikacji samego siebie i to w trakcie pracy. I jeszcze
    > wiele możliwość których jak twierdzisz w wymierającym języku nie da się
    > zrealizować.

    Z pamiętnika managera:

    Mamy 40 developerów znających się na Delphi.

    a) zwalniamy wszystkich i zatrudniamy studentów pisząc w C#

    b) męczymy się w Delphi bacznie patrząc ko będzie jutro właścicielem

    Co wybrać, hmmm ...

    > No i? Przecież to Ty starasz się udowodnić że w Delphi się już nic nie
    > pisze, a teraz wypisujesz że zupełnie jak pisane w C++, Javie itd. To w
    > końcu jak jest?

    Jak jest wiedzą statystyki. Ja ch nie mam. Mam poszlaki.

    > W Delphi też można użyć odpowiednią bibliotekę i wykonać po prostu sort,
    > bez konieczności jego implementacji.

    Bo delphi to taki soft do pisania onklików. Jakiekolwiek "wypasione"
    algorytmy kosztuja pieniądze. Mocno to dydaktyczne.