eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingProgram cosinusowej transformaty FourieraRe: Program cosinusowej transformaty Fouriera
  • Data: 2011-03-12 11:16:05
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2011-03-12 10:37, Andrzej Jarzabek wrote:
    >> a) sesowne miejsce w przemysle.
    > Nie ma znaczenia.

    Wobec tego proponuje uczyć Logo. W przemysle miejsca nie ma, a
    dydaktycznie bardzo ciekawy.

    >> b) Jest obiektowy albo nie, jak kto woli.
    > To jest raczej wada.

    Dlaczego?

    >> c) Pozwala robić zarządzanie pamięcią jak się
    >> chce albo nie.
    > I jakie to ma walory dydaktyczne?

    Jesli chcesz pokazać bebechy - zaleta. Jesli nie chcesz - zaleta.

    >> d) stosując metaprograomowanie jest praktycznie funkcyjny kiedy trzeba.
    > Jednak jest to zrobione tak, że kiepsko nadaje się do uczenia o
    > programowaniu funkcyjnym.

    A kto mowi o programowaniu funkcyjnym w C++? Ja mówie że jak trzeba to
    też da się. Na ten przykład blblioteka std:: jest w wielu miejscach
    funkcyjna. Na tyle że nawet nie zastanawiasz się że programujesz
    funkcyjnie. To jest naturalne wykorzystywanie takiej mozliwości a nie
    cel w sam sobie. Można? To się używa. Zamiast wciskac algorytm w cisne
    ramy języka obiektowego możesz sobie go naturalnie naskrobać
    obiektowo-funkcyjnie. C++ na to pozwala choć nie był tak projektowany. Z
    Pascalem nieco trudniej.

    >> e) Ma ogromne wsparcie.
    > Nie ma znaczenia.

    Dydaktycznie ma zasadnicze. Dzisiaj przeciętny uczeń/student czerpie
    wiedze z internetu i niewiele na to poradzimy.

    >> f) Mimo że nie ma żadnego kompilatora C++
    >> (bo kazdy cczegoś tam nie potrafi) to jest
    >> zaskakująco przenośny.
    > Są lepsze języki, a równie przenośne.

    Pascal do nich nie należy.

    >> Efekty: W pascalu nie ma mapy, listy. Wynik:
    >> Pascalowcy rozwiązuja wszelkie problemy na tablicach.

    > Jeśli mówimy o dydaktyce, to Pascal się np. dobrze nadaje do nauki, jak
    > się te rzeczy implementuje.

    Nawet wtedy się nie nadaje bo w efekcie końcowym albo robisz kontener
    specjalizowany albo generyczy z castowaniem. Tak czy siak jest to
    średnio dydaktyczne pokazywanie od razu braków w języku.

    >> Bo w dydaktyce przeciez chodzi o to zeby było prosto,
    >> bez wiedzy i obeznania, nie?
    > Tak właśnie.

    To pozdrawiam.

    > Możesz wytłumaczyć, jaki jest wg. ciebie związek między Pascalem a
    > sortowaniem bąbelkowym?

    Złośliwy. Osoby ktore przechodziły "kursy" pascala na uczelniach w pl
    zapewne będą to rozumialy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: