-
Data: 2011-03-12 15:44:21
Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 12/03/2011 11:16, Sebastian Biały wrote:
> On 2011-03-12 10:37, Andrzej Jarzabek wrote:
>>> a) sesowne miejsce w przemysle.
>> Nie ma znaczenia.
>
> Wobec tego proponuje uczyć Logo. W przemysle miejsca nie ma, a
> dydaktycznie bardzo ciekawy.
Fajn baj mi. Znaczy, nie znam logo na tyle, żeby dyskutować o jego
walorach edukacyjnych, ale zasadniczo nie widzę problemu.
>>> b) Jest obiektowy albo nie, jak kto woli.
>> To jest raczej wada.
>
> Dlaczego?
W skrócie: bo do nauki programowania obiektowego lepszy jest język tylko
obiektowy, a do nieobiektowego - w ogóle nie obiektowy.
>>> c) Pozwala robić zarządzanie pamięcią jak się
>>> chce albo nie.
>> I jakie to ma walory dydaktyczne?
>
> Jesli chcesz pokazać bebechy - zaleta. Jesli nie chcesz - zaleta.
Jeśli się chce pokazać bebechy, to jaką zaletą jest, że pozwala "jak się
chce albo nie"?
>>> d) stosując metaprograomowanie jest praktycznie funkcyjny kiedy trzeba.
>> Jednak jest to zrobione tak, że kiepsko nadaje się do uczenia o
>> programowaniu funkcyjnym.
>
> A kto mowi o programowaniu funkcyjnym w C++? Ja mówie że jak trzeba to
> też da się.
To, że coś "da się" nie jest zaletą, jeśli chodzi o walory dydaktyczne.
> Na ten przykład blblioteka std:: jest w wielu miejscach
> funkcyjna. Na tyle że nawet nie zastanawiasz się że programujesz
> funkcyjnie. To jest naturalne wykorzystywanie takiej mozliwości a nie
> cel w sam sobie. Można? To się używa. Zamiast wciskac algorytm w cisne
> ramy języka obiektowego możesz sobie go naturalnie naskrobać
> obiektowo-funkcyjnie. C++ na to pozwala choć nie był tak projektowany. Z
> Pascalem nieco trudniej.
Ale są języki, z którymi łatwiej. Nikt nie proponuje Pascala do nauki
programowania funkcyjnego.
>>> e) Ma ogromne wsparcie.
>> Nie ma znaczenia.
>
> Dydaktycznie ma zasadnicze. Dzisiaj przeciętny uczeń/student czerpie
> wiedze z internetu i niewiele na to poradzimy.
Z językami bez ogromnego wsparcia też może czerpać wiedzę. Jeśli nie
może czerpać gotowców, to raczej zaleta tych języków.
>>> f) Mimo że nie ma żadnego kompilatora C++
>>> (bo kazdy cczegoś tam nie potrafi) to jest
>>> zaskakująco przenośny.
>> Są lepsze języki, a równie przenośne.
>
> Pascal do nich nie należy.
Standardowy Pascal jest chyba dość przenośny?
>>> Efekty: W pascalu nie ma mapy, listy. Wynik:
>>> Pascalowcy rozwiązuja wszelkie problemy na tablicach.
>
>> Jeśli mówimy o dydaktyce, to Pascal się np. dobrze nadaje do nauki, jak
>> się te rzeczy implementuje.
>
> Nawet wtedy się nie nadaje bo w efekcie końcowym albo robisz kontener
> specjalizowany albo generyczy z castowaniem. Tak czy siak jest to
> średnio dydaktyczne pokazywanie od razu braków w języku.
Nie chodzi o pokazywanie cech języka, tylko na czym np. polega lista
dwukierunkowa. Zrobienie tego na konkretnym przykładzie jest ok.
>>> Bo w dydaktyce przeciez chodzi o to zeby było prosto,
>>> bez wiedzy i obeznania, nie?
>> Tak właśnie.
>
> To pozdrawiam.
No ale zauważ, że dydaktyka właśnie polega na tym, że uczysz kogoś bez
wiedzy i obeznania. I że tę wiedzę się nabywa w określonej kolejności.
Jeśli narzędzie (język) wymusza nabywanie wiedzy w arbitralnej
kolejności, nie związanej z wymogami dydaktycznymi, to jest kiepskim
narzędziem dydaktycznym.
>> Możesz wytłumaczyć, jaki jest wg. ciebie związek między Pascalem a
>> sortowaniem bąbelkowym?
>
> Złośliwy. Osoby ktore przechodziły "kursy" pascala na uczelniach w pl
> zapewne będą to rozumialy.
Ja przechodziłem, ale nie mam pojęcia o czym mówisz.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.03.11 16:02 Andrzej Jarzabek
- 12.03.11 16:11 Andrzej Jarzabek
- 12.03.11 16:19 Andrzej Jarzabek
- 12.03.11 16:32 Sebastian Biały
- 12.03.11 16:34 Sebastian Biały
- 12.03.11 16:39 Sebastian Biały
- 12.03.11 16:40 Grzegorz Krukowski
- 12.03.11 16:40 Sebastian Biały
- 12.03.11 16:50 Grzegorz Krukowski
- 12.03.11 16:53 Grzegorz Krukowski
- 12.03.11 16:54 Sebastian Biały
- 12.03.11 17:02 slawek
- 12.03.11 17:17 Jacek
- 12.03.11 17:23 A.L.
- 12.03.11 17:26 Jacek
Najnowsze wątki z tej grupy
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800