  • Data: 2011-03-11 12:21:56
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > Owszem. Czystych języków jak na lekarstwo. Co oznacza że nie jest łatwo
    > zaprojektować *jakiś* język. Rzecz jednak w tym że nawet C++ jest
    > ciekawszy *dydaktycznie* niż średniowieczny Pascal.

    Bajki Panie piszesz... C++ dydaktycznym językiem. Dobre. To jest
    przykład jak dydaktyczny język nie powinien wyglądać. Przy języku
    dydaktycznym masz nauczyć się podstaw, teorii, zasad podanych w
    najprostszy możliwy sposób. A sam sposób podania oferowany przez c/c++
    wymaga wiedzy, znajomości i obeznania. To tyle jeśli chodzi o porównanie
    "dydaktyczności" tych języków.

    > Brak rozsądnego GC albo jakiś czas temu z glupiego pytania o mapę w
    > delphi na pl.c.l.d rozpętałem flame w ktorym okazało się że *wektor*
    > jest najbardziej zaj... do wszystkiego bo ... tylko on jest w delphi by
    > default itp. O kilku standardach obiektowości trudno wspominać, bo to
    > nawet nie jest balagan.

    A po kiego grzyba GC w językach kompilowanych do kodu natywnego? To jest
    troszeczkę inne podejście niż w "pseudokompilowanych" pokroju .NET
    (znaczy się nie kompilowanych do kodu natywnego).
    Co do drugiego, to nie przypominam sobie tego wątku, więc się nie
    wypowiadam, bo nie wiem o co chodzi.
    Niemniej każdy język/środowisko ma swoje uroki i przewidziane zastosowania.

    > Z okolicy wśród znajmoych programistów, w tym delphi (kilku), z
    > doświadczeń uczelnianych (kilkanascie lat po obu stronach katedry) i
    > nerwowego zaprzeczania programistow Delphi którzy potajemnie trzymają w
    > szufladzie ksiązki do C# "jak by co".

    Ja mam normalnych znajomych programistów którzy nie mają odchyłów na
    punkcie jednego języka. Może stąd różnica w ocenie. Nie widzę kolizji
    interesów w programowaniu zarówno w Delphi jak i C#. Oba
    języki/środowiska nadają się najlepiej do trochę innych zastosowań. Moim
    zdaniem prawdziwą sztuką i umiejętnością programowania jest dobranie
    narzędzia do zadania, a nie wyszukiwanie sztucznych problemów co w czym
    da się zrobić i co jest od czego lepsze :/

    --
    pozdrawiam,
    Przemysław Osmański, SoftSYSTEM