    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Program RIMU do projektowania
    Date: Mon, 12 Dec 2011 13:51:06 +0100

    "Według mnie, to brakuje w tym programie dwóch rzeczy:
    1. Brak informacji o błedach podczas wczytywania netlisty
    do projektu. Chodzi mi tutaj np. o braku informacji że
    jakiś footprint nie został wstawiony. Finał tego jest taki że trzeba
    sprawdzać czy podstawki zostały poprawnie wczytane do PCB i
    czy wszystko zgadza się ze schematem. Bo RIMU nie informuje
    w żaden sposób o nie wstawionych footprint-ach w PCB."

    Witam!
    To niezupełnie tak.
    Rimu PCB informuje o problemie, że nie ma takiej podstawki lub że została
    nie wpisana jako footprint.
    Podaje też numer linijki pliku netlisty.
    Następnie kończy swoje działanie.

    To nie wada, ale na początku może denerwować.
    Można otworzyć netlistę w dowolnym programie (np. MPLAB edytor), który
    numeruje linie i już wiadomo, czego to dotyczy.
    Choć mnie RIMU nauczył solidności.
    Stwierdzenie kolegi: " ... trzeba sprawdzać czy podstawki zostały poprawnie
    wczytane do PCB i
    czy wszystko zgadza się ze schematem.",
    Jest jak stwierdzenie niesfornego ucznia, skarconego za bylejakość :-)

    "2. Jeżeli mamy schemat hierarchiczny (rozbity na podschematy
    w różnych plikach) to numeracja elementów w każdym schematów
    zaczyna się od początku. Trochę to komplikuje sytuację, w przypadku
    kiedy wszystko ma się znaleźć na jednej płytce. Trzeba to ręcznie
    modyfikować."
    Jakiś system trzeba było przyjąć.
    Ten jest moim zdaniem O.K.
    Nazwa elementu wskazuje nie tylko na numer układu, ale jeszcze na który
    schemat należy patrzeć.

    "Czy jest taka możliwość aby producent programu poprawił te dwie
    rzeczy?"

    Zawsze jest taka możliwość, ale nie uważam, że są to zmiany konieczne.
    O ile raport można uzupełnić dodatkowo o numer elementu,
    to już zmiana sposobu numerowania elementów w schematach hierarchicznych
    skomplikuje sprawę dotychczasowym użytkownikom,
    który już się do tej cechu przyzwyczaili.

    "A już całkowicie fajną rzeczą byłoby, gdyby po kliknięciu w podstawkę
    na PCB podświetlał odpowiedni element na schemacie.
    Ale wiem, cena..."
    Nad tym myślę, że warto popracować.
    Nawet nad automatycznym wskazywaniem na schemacie błedu z netlisty.

    "Uważam że RIMU to niezły program w stosunku do ceny.
    Ale jak widać ma ostrą konkurencję ze strony darmowego np. KiCADa.
    Pomijam że jego cena jest taka, że faktycznie zwraca po pierwszym
    projekcie."
    To prawda. Ja się w nim "zakochałem" podwójnie:
    1) Najpierw co do możliwości.
    2) Później co do ceny.

    I tak w kwestii sprostowania.
    Rimu nie kosztuje 1000 zł.
    Zapewne kolega podał skrót myślowy do wersji profesjonalnej Rimu SCH i Rimu
    PCB.
    Ceny są następujące:
    Rimu Schematic:
    Demo 100 pinów - za darmo
    Wersja Standardowa 500 pinów: 239 pln
    Wersja Profesjonalna bez ograniczeń: 585 pln

    Rimu PCB:
    Jedna wersja - bez ograniczeń: 249pln
    Ceny są netto, więc komplet SCH Wersja Profesjonalna + PCB= 834 zł netto
    Brutto: 1025,82 zł

    I to dotyczy _najdroższej_ kombinacji.
    Pierszy raz od 15 lat podaję tutaj ceny i to tylko w celu wyjaśnienia.
    Myślę, że nikt się nie obrazi. Jeśli tak to przepraszam.
    Wszystko jest na stronie.
    --
    -- .
    pozdrawiam