  • Data: 2017-05-04 19:12:36
    Temat: Re: Proces bootowania windows CE z okolic wersji 2
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 5/4/2017 4:08 PM, Adam Wysocki wrote:
    > Hmm, jeśli nie chcesz dotykać WinCE, to czemu pytasz o bootloader dla
    > WinCE?

    Bo tylko taki jest w kosci ROM i chce wiedzieć czy:
    a) proces ładowania jest mozliwy do zmiany
    b) można zabootowac coś innego niż CE i jest to przewidziane

    > Zakładałbym, że procesor zaczyna po prostu wykonywać kod z flasha
    > od pierwszego adresu i to, co tam wrzucisz, uruchomi... jak jest tam WinCE
    > z jakimś swoim bootloaderem, to uruchomi WinCE, a jak będzie jakiś Twój
    > bootloader (lub uboot, lub bezpośrednio obraz kernela), to odpali jego...

    Tak wiem o tym, ale nie wiem czy dam radę zainstalować tam uboota. Chcę
    zapytać najpierw o oryginalny bootloader. Może jest ustandaryzowany i
    jego zachowanie jest na tyle sprytne że bootuje z innych mediów.

    > Nie wiem czy w ogóle da się tak podzielić WinCE na bootloader i system,
    > i zmusić bootloader do uruchomienia czegoś własnego. Może się da...

    Da się z poziomu winCE odpalić kernel linuxa, ale ja chce wczesniej.
    Żeby CE w ogole nie wstało, lub wstało tylko na momencik. Tak sobie
    mysle czy bootloadery do CE nie mają jakiegoś ficzera bootowania z
    PCMCIA czy USB.

    Dla ARMa kiedyś widziałem funkcje wstawania z karty CF, ale to MIPS...

    > Inny sposób to odpalanie obcego kernela z poziomu WinCE, bez ruszania
    > ROM-u.

    Tak wiem, uzywalem tego swego czasu na telefonach MDA.

    > Znalazłem coś takiego, nie wiem czy pomocne:
    > https://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa446905.as
    px

    Wszystko się nada. Ostatecznie wylutuje flasha i zdekompiluje recznie ;)

    Dzięki.