  • Data: 2017-05-04 16:08:26
    Temat: Re: Proces bootowania windows CE z okolic wersji 2
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Nie obchodzi mnie CE. Chciałbym jednak wykorzystać flasha do swoich
    > spraw. Dokumentacja CPU jest jako tako dostepna, port kernela linuxa i
    > bsd istnieje na ten cpu. Mogę wylutować flasha, więc ostatecznie nawet w
    > ten sposób programować.
    >
    > Pytanie: czy bootloadery WinCE są ustandaryzowane i mogę spodziewać się
    > że w każdym urzadzeniu podobnego, czy było to strugane ręcznie za każdym
    > razem? Widzę tutaj uboota który by załatwił problem flashowania tej
    > kości, ale za szybko aby mówić czy to możliwe bo jeszcze nie wiem czy da

    Hmm, jeśli nie chcesz dotykać WinCE, to czemu pytasz o bootloader dla
    WinCE? Zakładałbym, że procesor zaczyna po prostu wykonywać kod z flasha
    od pierwszego adresu i to, co tam wrzucisz, uruchomi... jak jest tam WinCE
    z jakimś swoim bootloaderem, to uruchomi WinCE, a jak będzie jakiś Twój
    bootloader (lub uboot, lub bezpośrednio obraz kernela), to odpali jego...

    Nie wiem czy w ogóle da się tak podzielić WinCE na bootloader i system,
    i zmusić bootloader do uruchomienia czegoś własnego. Może się da...

    Inny sposób to odpalanie obcego kernela z poziomu WinCE, bez ruszania
    ROM-u. W Jornadzie 720 (ARM) jest karta z ROM-em (MaskROM), która ma
    WinCE, ale są dostępne (przynajmniej) dwa bootloadery do innych systemów.
    Jeden z nich (hpcboot) jest częścią NetBSD i umie bootować kernele NetBSD,
    drugi (jlinexec.exe) jest częścią projektu JLime i umie bootować kernel
    Linuksa (nowoczesny też, ja mam na Jornadzie kernel 4.7.0). hpcboot jest
    open-source, do jlinexec nie znalazłem źródeł (może gdzieś są).

    > Dodatkowo: czy dokumentacja Windows CE była utajniona czy tez mogę
    > spodziewać się dokładnego opisu w jaki sposób uruchamiany jest kernel
    > WinCE? Troche szukałem i niewiele znalazlem. Widzialem natomiast dośc
    > dawno temu klocek gruby na ponad 1000 stron ktory opisywał WinCE od
    > strony dev (acz nie wiem czy aż tak głeboko jak bootloader).

    Znalazłem coś takiego, nie wiem czy pomocne:
    https://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa446905.as
    px

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]