  • Data: 2019-05-20 14:02:48
    Temat: Re: Procek i5 ... FINAŁ
    Od: "Ewa" <.@.> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    news:5ce13822$0$15510$426a34cc@news.free.fr...

    > Bo wbrew pozorom, taka operacja wcale nie ogranicza niczego o 1%,
    > tylko o jakieś 45%. Jak mniemam zaniżenie (jakiekolwiek, nawet 1%)
    > mocy procesora skutkuje wyłączeniem Turbo Boost, i stąd tak
    > drastyczna różnica.
    > Zapewne ten sam efekt można uzyskać wyłączając Turbo Boost w BIOS
    > - jeśli taka opcja w ogóle jest dostępna.
    > Jeśli dobrze kojarzę, to ten laptop ma i5 8300H - dla niego Intel
    > podaje częstotliwość pracy 2.30 GHz, z możliwością turbo boostu dla
    > pojedyńczego rdzenia na poziomie 4 GHz.

    Sprawdziłam programem HWMonitor:

    __przy zasilaniu z zasilacza__

    przy maksymalnym stanie procesora 100% było:
    Clocks Core#0 - Core #3 Min 3888 MHz, Max 3994 MHz
    czasami jest głośny

    przy maksymalnym stanie procesora 99 % było:
    Clocks Core#0 - Core #3 Min 2192 MHz, Max 2197 MHz
    jest cichutki, właściwie w ogóle go nie słychać.

    Czyli miałeś rację, ale

    __przy zasilaniu z baterii__

    przy maksymalnym stanie procesora 100% było:
    Clocks Core#0 - Core #3 Min 797 MHz, Max 3992 MHz
    przy czym wartości bieżące skaczą, ale przeważnie są bliskie Max
    jest cichy, szumienie pomijalne

    Gdy poprzednio opisywałam ciche zachowanie przy zasilaniu
    z baterii, napisałeś:
    > To żadne odkrycie - każdy laptop przechodzi w tryb nieco bardziej
    > energooszczędny kiedy pracuje na akumulatorze.
    To na czym wobec tego oszczędza, bo na zegarach widać że nie.

    Pozdrawiam
    Ewa