  • Data: 2019-05-20 14:26:43
    Temat: Re: Procek i5 ... FINAŁ
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 20 May 2019 14:02:48 +0200, Ewa wrote:
    > Czyli miałeś rację, ale
    > __przy zasilaniu z baterii__
    > przy maksymalnym stanie procesora 100% było:
    > Clocks Core#0 - Core #3 Min 797 MHz, Max 3992 MHz przy czym wartości
    > bieżące skaczą, ale przeważnie są bliskie Max jest cichy, szumienie
    > pomijalne
    >
    > Gdy poprzednio opisywałam ciche zachowanie przy zasilaniu z baterii,
    > To na czym wobec tego oszczędza, bo na zegarach widać że nie.

    Może dalej na zegarach, ale nieco bardziej długofalowo (np. dopuszcza
    turbo boost, ale tylko w krótkich odcinkach czasu?). Test za pomocą
    antywirusa nie do końca jest miarodajny, bo tam liczy się także czas
    dostępu dysku, obsługa systemowych semaforów FS itp. Lepiej opierać się
    na teście z transkodowaniem (tego samego) pliku wideo, mierząc czas w
    jaki cały plik zostaje przetworzony.

    Swoją drogą, zmiana częstotliwości taktowania CPU to nie jedyny sposób na
    obniżenie jego temperatury i prądożerności. Jeszcze nie tak dawno temu
    procesory nie posiadały SpeedStep, a obniżanie poboru mocy polegało na
    wykonywaniu dużej ilości instrukcji HLT: np. program "waterfall" pod W95,
    lub POWER.EXE w MS-DOS 6+. Niewykluczone, iż w twoim przypadku ma miejsce
    podobny mechanizm, niezależny od dynamicznej zmiany taktowania.

    Mateusz